Yakınsama kültürü ve transmedya hikaye anlatımı uygulamaları üzerine bir çözümleme örneği: Propp`un işlevler kuramı ve taht oyunları (Game of Thrones) dizisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni medyanın bir sonucu olarak ortaya çıkan yakınsama kültürü, bireylerin medya üretim sürecine katılmalarına olanak sağlamıştır. Çağcıl ağ toplumu üyesi bireylerin eskiye kıyasla etkin ve katılımcı doğası, medya üreticilerini yeni arayışlara yöneltmiştir. Transmedya hikaye anlatımı, bu arayışların sonucunda ortaya çıkan bir kavramdır. Son yıllarda popülerliği artan televizyon dizilerinde bu tür anlatımın yaygın bir şekilde kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada transmedya hikaye anlatımı ile hazırlanan '' Taht Oyunları '' dizisi, transmedya özellikleri bağlamında incelenmiş, sonrasında Propp'un kuramı çerçevesinde dizimsel çözümleme yöntemiyle çözümlenmiştir. Being one of the outcomes of new media, convergence culture enables individuals to participate in the production process of media. The active and participatory nature of the members of the modern web society has led media conglomerates to seek new methods. Transmedia storytelling is the concept which emerged as a response to this . It can be seen that this type of storytelling is commonly adopted for the tv series which have lately become popular. In this study, being delivered with transmedia techniques, Game of Thrones tv series is first analysed in terms of transmedia storytelling; later it is analysed through syntagmatic analysis in terms of Proppian approach.
Collections