Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, Murat
dc.contributor.authorÇakir, Enes
dc.date.accessioned2020-12-29T13:25:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:25:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425912
dc.description.abstractPLATON VE FÂRÂBÎ'DE EĞİTİMÖZETBu çalışmamızın amacı, Platon ve Fârâbî'nin eğitimle ilgili görüşlerini inceleyip aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Bu bakımdan çalışmamızın kapsamını, bu iki düşünürün eğitim anlayışlarıyla sınırlı tuttuk. Fakat gerekli gördüğümüz yerlerde, onların felsefenin diğer alanlarına ilişkin görüşlerine de yer verdik. Platon ve Fârâbî'nin eğitime dair görüşleri bir bütün olarak ele alındığında, mutluluğun her ikisi için de nihai amaç olduğu görülür. Onlara göre mutluluk, eğitim-öğretim vasıtasıyla elde edilebilen varlığa dair hakikat bilgisinin kazanılmasıyla mümkündür. Dolayısıyla varlığa dair doğru bilgi, insanı iyi ve erdemli kılmakta ve bu bakımdan erdem, mutluluğun ön koşulu olmaktadır. Platon ve Fârâbî, insanları erdemli kılmak için ideal bir toplum ve eğitimden söz etmişlerdir. Başka bir deyişle insanları mutluluğa ulaştırma amaçlarını, siyaset alanında gerçekleştirmek istemişlerdir. Bunun için toplum, yönetim, sanat, aile, hukuk ve ekonomi gibi alanlarda çeşitli düzenlemelere giderek, ideal eğitimin uygulanabileceği ideal bir toplum meydana getirmeye çalışmışlardır. Çünkü hem Platon hem de Fârâbî için devletin varlık nedeni, insanları erdemli hale getirmektir. Bunun gerçekleşebilmesi için de, toplumun en erdemli kimseler tarafından yönetilmesi gerekir. Her iki düşünürde de hem nihai amaç hem de bu amaca ulaşma yolları bakımından ciddi benzerlikler bulunur. Buna karşın Platon'un ideal eğitimle ilgili uyguladığı bazı kısıtlama ve düzenlelemer bakımından, Fârâbî'den ayrıldığı görülür. Anahtar Kelimer: Eğitim, öğretim, erdem, akıl, mutluluk, nefs, hakikat, insan, filozof.
dc.description.abstractTHE EDUCATION IN THE PLATO AND AL-FARABIABSTRACTThe aim of this study is to examine the views of Plato and al-Farabi about education and to reveal the similarities and differences between them. In this respect, we have limited the scope of our study to the educational understanding of these two thinkers. But where we considered necessary, we also included their views on other areas of philosophy. When Plato and al-Farabi's views on education are taken as a whole, it is seen that happiness is the ultimate goal for both. According to them, happiness is possible by gaining knowledge of the truth about the existence which can be obtained through education. Therefore, the right knowledge of existence makes man good and virtuous and in this respect virtue is a precondition for happiness. Plato and al-Farabi talked about an ideal society and education to make people virtuous. In other words, they wanted to realize the aims of bringing people to happiness in the field of politics. For this reason, society, management, art, family, law and economics, such as various regulations in the field of the ideal education can be applied by going to create an ideal society. Because for both Plato and al-Farabi, the reason of the state is to make people virtuous. For this to happen, society must be governed by the most virtuous people. Both thinkers have significant similarities in terms of both the ultimate goal and the means of achieving this goal. On the other hand, in terms of some of the restrictions and regulations that Plato implements in relation to the ideal education, it is seen that he left al-Farabi.Keywords: Education, instruction, virtue, mind, happiness, human soul, truth, human, philosopher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titlePlaton ve Fârâbî`de eğitim
dc.title.alternativeThe education in The Plato and Al-Farabi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10268223
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582096
dc.description.pages270
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess