Takım ve bireysel sporlarla uğraşan bireylerin yurtseverlik tutumları ile hoş görü eğilim düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmanın amacı; Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin; hoşgörü ve yurtseverlik ilişkisinin incelenmesi ve bazı demografik etkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini; Atatürk Üniversitesi öğrencileri oluştururken, örneklem grubunu ise 635'i kadın, 489'u erkek olmak üzere 1124 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yurtseverlik hakkında veri elde etmek amacıyla Yazıcı ve Yazıcı (2010) tarafından geliştirilen 20 soru ve 2 alt boyuttan (Kör Yurtseverlik, Yapıcı Yurtseverlik) oluşan Yurtseverlik Ölçeği; hoşgörü hakkında veri elde etmek amacıyla; Çalışkan ve Sağlam (2012) tarafından geliştirilen 18 sorudan ve 3 alt boyuttan (değer, empati, kabul) oluşan hoşgörü eğilim ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, bilgisayar ortamında istatistik paket programından yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi (p<0,05) olarak alınmıştır. Araştırmada demografik özelliklerin belirlenmesinde frekans analizi, normallik dağılımı için Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testi, ikili değişkenler ile hoşgörü alt boyutları ve yurtseverlik alt boyutları arasındaki farklılaşmayı belirlemek için Mann Whitney U testi, ikiden fazla olan değişkenler ile hoşgörü alt boyutları ve yurtseverlik alt boyutları arasındaki farklılaşmayı belirlemek için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Öğrencilerin hoşgörü alt boyutları ile yurtseverlik alt boyutları arasındaki ilişkiyi incelemek için Correlations ve Regression analiz testleri uygulanmıştır.Katılımcıların cinsiyetlerine göre hoşgörü alt boyutlarının karşılaştırılmasında değer (p=.007) ve empati (p=.000) alt boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanırken; kabul (p=253) alt boyutunda anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Buna göre kör yurtseverlik alt boyutunda erkek öğrencilerin kadın öğrencilere oranla daha fazla ortalamaya sahip oldukları görülmektedir. Katılımcıların sınıflara göre yurtseverlik alt boyutlarının karşılaştırılmasında kör yurtseverlik (p=,017) alt boyutunda anlamlı bir farklılığa rastlanırken; yapıcı yurtseverlik (p=,230) alt boyutunda anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Buna göre kör yurtseverlik alt boyutunda 1.ve 2. sınıf öğrencilerinin; 3. ve 4.Sınıf öğrencilerine oranla daha fazla ortalamaya sahip oldukları görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Takım ve Bireysel Sporlar, Yurtseverlik, Hoşgörü, Eğilim, Tutum ABSTRACTThe purpose of this research; To examine the relation between tolerance and patriotism of Atatürk University students and to compare them according to some demographic factors. The universe of the research; The sample group consisted of 1124 students, 635 of whom were women and 489 were men. In order to obtain data on patriotism, Patriotism Scale consisting of 20 questions and 2 sub-dimensions (Blind Patriotism, Constructive Patriotism) developed by Yazıcı and Yazıcı(2010); in order to obtain data about tolerance; The tolerance scale consisting of 18 questions and 3 sub-dimensions (value, empathy, acceptance) developed by Çalışkan and Sağlam (2012) was used.In the analysis of the obtained data, statistical package program was used in computer environment and significance level was taken as (p <0.05). In the study, the frequency analysis for determining the demographic characteristics, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk test for normality distribution, Mann Whitney U test to determine the difference between the binary variables, Kruskal Wallis Test to determine the difference between more than two variables; Mann Whitney U test for binary comparison was used to find out which groups were the cause of the difference.A significant difference was found in the subscales of value (p = .007) and empathy (p = .000) in comparing the subscales of tolerance according to the gender of the participants. There was no significant difference in admission (p = 253) sub-dimension. According to this, it is seen that male students have more averages than female students in the blind patriotism sub-dimension.While a significant difference was observed in blind patriotism (p =, 017) sub-dimension in comparison of classes of patriotism sub-dimensions of the participants, no significant difference was found in constructive patriotism (p = 230). According to this, in the blind patriotism sub-dimension, it is seen that 1st and 2nd grade students have more averages than 3rd and 4th grade students.Key words: Team and Individual Sports, Patriotism, Tolerance, Trend, Attitude
Collections