Yeni medya ve nefret söylemi: Yeni medyada cinsel yönelim temelli nefret söylemi üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojileri, uğradığı değişim ve gelişmelerle web 2.0 olarak son halini almış ve Web 2.0, hayatımızın her alanında olan yeni medya ortamlarını kazandırmıştır. Web 1.0 ile sadece okuyucu ve bilgiyi alabilen konumunda kalan kullanıcılar, web 2.0 ile alternatif medya oluşturma, enformasyon üreten ve yayan taraf olma özelliğini kazanmışlardır. İnsan etkileşimine olanak sağlayan yeni medya ortamlarına kötü kullanım pratiklerine bağlı olarak taşınan nefret söylemi yeni bir etik sorununu gündeme getirmiştir.Bu araştırmanın amacı, yeni medyada LGBTİ bireylerine yönelik olan nefret söylemini saptamaktır. Yeni medya ve nefret söylemi ilişkisini ortaya koymak amacıyla, kartopu yöntemi ile 30 LGBTİ bireyi tespit edilmiştir. Bu bireylere 26 açık uçlu soru yöneltilerek, derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, genel olarak LGBTİ bireyleri yeni medyanın sağladığı anonim olma fırsatı, karşısındaki ile yüz yüze gelmemenin sağlamış olduğu konfor, aynı nefreti besleyen kişilerle örgütlenerek nefretlerini desteklemesi ve içeriğin kısa zamanda geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan özelliklerinden dolayı nefret söyleminin en yaygın olduğu mecralar olduğunu ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Nefret Söylemi, Cinsel Yönelim, LGBTİ Communication technologies have been taken its final form that is named Web 2.0 by the changes and developments and Web 2.0 has introduced a new media that is in every area of our lives. With Web 1.0, the users are only a reader and can get information, with Web 2.0, the users can create alternative media, produce and disseminate information. The hate speech that enable human interaction, is moved to the new media environment depending improper use practicals has brought up a new ethical problems.The aim of this study is to determine the hate speech against LGBTİ people in the new media. In order to establish the relationship between the new media and the hate speech, 30 LGBTİ individuals have been determined with the snowball method. These individuals were put 26 questions that were semi-structured, depth interview was carried out. As a result of the research, in general LGBTİ individuals express the hate speech is the most common media because of the features of the hate speech. They have got to be an anonymous opportunity, do not come face to face the others, are organized people who feed the same hatred, their hatreds are supported and also in a short time the content is reached a wide audience.Key Words: New Media, Hate Speech, Sexual Orientation, LGBTI
Collections