Real time human computer interface application based on eye gaze tracking and head detection
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Göz merkezlerinin tayini ve göz hareketlerinin bilgisi bilgisayar da görü dalında artan gelişmelerle birlikte insan bilgisayar etkileşiminde önemli bir araştırma konusu haline gelmiştir.Yazılımsal olarak, kullanıcının ekranda bakmış olduğu küçük bölgelerin pozisyonunun belirlenmesi imleci kontrol etmek için fare yada dokumatik cihazların kullanımına basit ve etkili bir alternatif olmaktadır.Bu çalışmada, ilk olarak Viola Jones Algoritması Matlab platformunda web kameradan elde edilmiş imaj üzerinden göz bölgelerinin saptanması için kullanılmıştır.Sonra, imaj düzeltme (Göz merkez noktalarını daha hassas yapmak kamera kalibrasyonu algoritması dahil edilmiştir.), gri seviye ve morfolojik seviye işlemler sırasıyla gerçekleştirilmiştir. Göz merkezleri dairesel Hough transformasyonu metoduyla belirlenmiştir.Son olarak ise bir çocuk arayüz uygulaması geliştirilmiştir. Harfler, nesneler, renkler ve rakamlar bu arayüz ile daha kolay ve eğlenceli bir şekilde öğrenilir olmuştur. Önerilen algoritmanın uygulanabilirliği test edilmiş ve elde edilen sonuçlar sunulmuştur. The localization of eye centers and the knowledge of eye movements is becoming an important search area on human-computer interactions with increasing developments in the computer vision branch. As software, obtaining the position of the small region which the user look on the screen is a simple and efficient alternative way for use of mice and touchy devices to control the cursor. In this study, firstly, Viola Jones Algorithm is used to detect eye areas through acquired webcam image on Matlab platform. Then, undistorting that is for making the eye center points more accurate, a camera calibration algorithm is included. Grey level and morphology level operations are achieved step by step. Eye centers are described using Circular Hough Transform Method.Finally, an application of kids interface is developed. Letters, objects, colors, numbers become to be learned simply and funny by this interface. The applicability of the proposed algorithm is tested and gathered results are presented.
Collections