Sosyal medya fenomenlerinin tüketicilerin ürün reklamlarını algılaması üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde iletişim teknolojilerinin gelişmesi ve kullanımının yaygınlaşması sosyal medya araçlarının çeşitlenmesine ve daha fazla kişi tarafından kullanılmasına yol açmıştır. Milyonlarca internet kullanıcısı sosyal içerikli web sitelerini kullanmaktadır. Sosyal medya günümüzde pek çok sıradan insana, çok kısa sürede şöhret olabilme imkânı sunmaktadır. Bu kişiler binlerce hatta milyonlarca kişi tarafından takip edilmekte, moda oluşturabilmektedir. Sosyal medya fenomenleri son zamanlarda ise firmalar ile reklam ilişkilerine girerek sosyal medyada yayınlanan reklamların genelde yayıncısı nadiren de olsa yapımcısı olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Araştırmanın amacı, sosyal medya araçlarında sosyal medya fenomenleri tarafından yayını/yapımı gerçekleşmiş ürün reklamlarının satın alma üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Tezin teori bölümünde klasik ve sosyal medya tanımlanmış, sosyal medya araçları hakkında bilgi verilmiş, sosyal medyada pazarlama, reklam kavramları tanımlanarak Facebook, Twitter ve YouTube'de reklam çeşitlerine detaylıca yer verilmiştir. Ayrıca sosyal medya fenomeni kavramı tanımlanarak örnek fenomen reklam kampanyalarının analizleri teorik olarak yapılmıştır. Araştırmanın ana kütlesi Türkiye'de yaşayan sosyal medya aracı kullanan ve en az bir sosyal medya fenomeni takip eden kişilerdir. Ana kütlenin tamamına erişmek mümkün olmadığından veri toplaması için kolayda örnekleme metodu kullanılmış ve toplamda 362 kişiye internet üzerinden ulaşılmıştır.Elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlere göre sosyal medya fenomenleri tarafından sosyal medya araçlarında yayını/yapımı gerçekleşmiş ürün reklamlarının güvenilir bulunması, bilgilendirmesi, ikna etmesi, hatırlatması ve değer katma işlevi ile satın alıma arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Today, the development of communication technologies and its usage spread leads to diversity of social media tools and their usage by more people. So millions of internet users are using social content website and the number increases. Social media nowadays offers many ordinary people opportunity to be a celebrity in a very short period. These people are being followed by thousands or even millions of people and are able to lead to fashion. Recently, social media phenomena have started to be seen either usually publishing or rarely making advertisement in social media by having advertising relation with companies. The aim of the research is to investigate whether advertise which shared by social media phenomena in social media by being included in production process or not, have an effect on the buying behavior with these reliability, reminder, informing, persuasion and value adding function. Classical and social media are defined in the thesis theory, information about social media tools is given, marketing and advertising concepts in social media are defined and the types of advertisements on Facebook, Twitter and YouTube are detailed. In addition, analysis of sample phenomenon advertising campaigns was theoretically done by defining the concept of social media phenomenology. The universe of the research is those who use social media tools in Turkey and follow at least one social media phenomenon. As it is not possible to reach the whole of the universe, easy sampling method for data collection was used and total 362 persons were reached via internet. Obtained data were analyzed by SPSS 20 packet program. According to the analyzes, these advertisement: reliability, informing, persuasion reminder and value adding function which have been gained by social media phenomena has meaningful relation with purchase.
Collections