Kamu düzeni açısından polis okullarındaki eğitimin önemi ve etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, polis okullarındaki eğitimin kamu düzeni için önemi ve yeterliği incelenmiştir. Bu bağlamda yüksek lisans eğitimi alanlar ve almayanlar ile pedagoji eğitimi alanlar ve almayanlar arasında polis okullarındaki eğitici personelin yeterlikleri, polis okullarında verilen eğitimin yeterliği, polis okullarının fiziki mekan ve personel yeterliliği, branşlaşma, polis okullarına giriş kriterleri ve polis okullarının yönetici kadro değişiklikleri ile ilgili konulara ilişkin maddeler üzerinde anlamlı görüş farklılığı bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evreni, araştırmanın yapıldığı dönemde ülkemizde bulunan 25 polis okulundan oluşmaktadır. Örneklem ise 25 polis okulundan 22'sinde görev yapan idareci ve eğitici amir sınıfı personelinden oluşmuştur. Gruplar arasında anlamlı düzeyde bir fark olup olmadığını saptamak amacıyla SPSS'te iki bağımsız örneklem ortalamasını karşılaştıran `Bağımsız gruplar T Testi` uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, ankete katılan eğitici personel, yukarıda belirtilen konulardaki maddelerin geneline olumsuz yönde cevap vermişlerdir. Bu olumsuzluk Yüksek lisans ve pedagoji eğitimi alanlarda, almayanlara göre daha fazla görülmüştür. Bulguların değerlendirilmesinden elde edilen sonuçlara göre yorumlar yapılmış, ileride bu konu ile ilgili yapılabilecek araştırmalar için bazı önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT In this research, the importance and sufficiency of the training in police schools from the point of public order were examined. In this context, it was searched if there were any significant differences between the ideas of those who had masters' degree and those who did not have that degree about the qualification of the trainers, efficiency of training, physical equipment, lack of personnel in police schools, specialization, the criteria for police schools and administrative changes. It was also searched if there were any significiant differences between those who had the certificate of teaching profession and those who did not have that certificate. The population of the study consists of 25 police schools in Turkey. The sample includes the administrators and trainers in 22 police schools. Independent Groups t test was used to determine if there were any differences between groups. According to the research findings, the trainers who responded the survey generally replied the survey questions in a negative manner. This negativity was higher in the group of trainers who had masters' degree or pedagogical formation than the group who did not have. Findings were discussed and some suggestions were made for further researches.
Collections