Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Vehbi
dc.contributor.authorSönmez, Erdoğan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:22:41Z
dc.date.available2020-12-29T13:22:41Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424798
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, polis okullarındaki eğitimin kamu düzeni için önemi ve yeterliği incelenmiştir. Bu bağlamda yüksek lisans eğitimi alanlar ve almayanlar ile pedagoji eğitimi alanlar ve almayanlar arasında polis okullarındaki eğitici personelin yeterlikleri, polis okullarında verilen eğitimin yeterliği, polis okullarının fiziki mekan ve personel yeterliliği, branşlaşma, polis okullarına giriş kriterleri ve polis okullarının yönetici kadro değişiklikleri ile ilgili konulara ilişkin maddeler üzerinde anlamlı görüş farklılığı bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evreni, araştırmanın yapıldığı dönemde ülkemizde bulunan 25 polis okulundan oluşmaktadır. Örneklem ise 25 polis okulundan 22'sinde görev yapan idareci ve eğitici amir sınıfı personelinden oluşmuştur. Gruplar arasında anlamlı düzeyde bir fark olup olmadığını saptamak amacıyla SPSS'te iki bağımsız örneklem ortalamasını karşılaştıran `Bağımsız gruplar T Testi` uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, ankete katılan eğitici personel, yukarıda belirtilen konulardaki maddelerin geneline olumsuz yönde cevap vermişlerdir. Bu olumsuzluk Yüksek lisans ve pedagoji eğitimi alanlarda, almayanlara göre daha fazla görülmüştür. Bulguların değerlendirilmesinden elde edilen sonuçlara göre yorumlar yapılmış, ileride bu konu ile ilgili yapılabilecek araştırmalar için bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT In this research, the importance and sufficiency of the training in police schools from the point of public order were examined. In this context, it was searched if there were any significant differences between the ideas of those who had masters' degree and those who did not have that degree about the qualification of the trainers, efficiency of training, physical equipment, lack of personnel in police schools, specialization, the criteria for police schools and administrative changes. It was also searched if there were any significiant differences between those who had the certificate of teaching profession and those who did not have that certificate. The population of the study consists of 25 police schools in Turkey. The sample includes the administrators and trainers in 22 police schools. Independent Groups t test was used to determine if there were any differences between groups. According to the research findings, the trainers who responded the survey generally replied the survey questions in a negative manner. This negativity was higher in the group of trainers who had masters' degree or pedagogical formation than the group who did not have. Findings were discussed and some suggestions were made for further researches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKamu düzeni açısından polis okullarındaki eğitimin önemi ve etkililiği
dc.title.alternativeThe Importance and sufficiency of the training in police schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolice schools
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPolice
dc.subject.ytmPublic order
dc.identifier.yokid123683
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122065
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess