Mitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve bu konuda fen bilgisi öğretmenlerinin çözüm önerileri: Muğla ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıfta öğrenim görmekte olanöğrencilerin, fen bilgisi dersinde mitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusunda, bukavramlarla ilgili olarak yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi, kavramyanılgılarının sebepleri ve giderilmesi için yapılması gerekenler hususunda, fenbilgisi öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasıdır.Çalışma 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılında Muğla li ilköğretim okullarındayapılmıştır. Araştırmaya 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 1180 öğrenci ve görevyapmakta olan 65 fen bilgisi öğretmeni katılmıştır. Çalışmada son test tasarımıkullanılmıştır. Öğrencilere, 20 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan değerlendirmetesti uygulanmıştır. Öğretmenlere, değerlendirme testi sonuçları sunulduktan sonradeğerlendirme anketi uygulanmıştır. Öğretmenlere uygulanan ankette, kişiselbilgilerin tespitinin yanı sıra, kavram yanılgılarının sebeplerinin ve giderilmesi içinyapılması gereken çalışmaların belirlenmesini amaçlayan seçenekler hazırlanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizini yapmak amacıyla, öğrenci veöğretmen cevaplarının frekans dağılımları ve yüzdeleri hesaplanmıştır.aştırmanın sonucunda, öğrencilerin konu hakkında kavram yanılgılarınasahip olduğu, kavram yanılgılarının sebeplerinin neler olduğu ve bu yanılgılarıngiderilmesi için yapılması gereken çalışmaların neler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Kavram yanılgıları, mitoz ve mayoz hücre bölünmesi,ilköğretim 8.Sınıf öğrencileri. The aim of this research is to determine if eight -grade students of secondaryschools have any misconceptions about meiosis and mitosis cell divisions in scienceclasses and asking opininons of science teachers fort he reasons of misconceptionsand prevent them.This study is made in 2004-2005 Education year in the primary schoolswhich take place in Muğla. 65 teacher and 1180 8th grade student participated in thisstudy. Conceiving of Last Test is used in this research. Tests which contain 20questions are applied to pupils. After the results of these tests are presented, anevaluation test poll is applied to teachers. In the poll applied to teachers, besidesdetermining personal datas, some alternatives that aim the the reasons ofmisconceptions and Works to prevent them are prepared.In the intention of making analysis of data got in the research, the dispersionof frequency and percentage of the answers of both teachers and pupils arecalculated.At the end of the research, it is designated that students have misconceptions,what the reasons of misconceptions and the works to prevent these misconceptionsare determined.Key words: misconceptions, mitosis and meiosis cell division, 8th grade primaryschool students
Collections