Show simple item record

dc.contributor.advisorSülün, Yusuf
dc.contributor.authorAdigüzel, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:21:20Z
dc.date.available2020-12-29T13:21:20Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424291
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıfta öğrenim görmekte olanöğrencilerin, fen bilgisi dersinde mitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusunda, bukavramlarla ilgili olarak yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi, kavramyanılgılarının sebepleri ve giderilmesi için yapılması gerekenler hususunda, fenbilgisi öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasıdır.Çalışma 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılında Muğla li ilköğretim okullarındayapılmıştır. Araştırmaya 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 1180 öğrenci ve görevyapmakta olan 65 fen bilgisi öğretmeni katılmıştır. Çalışmada son test tasarımıkullanılmıştır. Öğrencilere, 20 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan değerlendirmetesti uygulanmıştır. Öğretmenlere, değerlendirme testi sonuçları sunulduktan sonradeğerlendirme anketi uygulanmıştır. Öğretmenlere uygulanan ankette, kişiselbilgilerin tespitinin yanı sıra, kavram yanılgılarının sebeplerinin ve giderilmesi içinyapılması gereken çalışmaların belirlenmesini amaçlayan seçenekler hazırlanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizini yapmak amacıyla, öğrenci veöğretmen cevaplarının frekans dağılımları ve yüzdeleri hesaplanmıştır.aştırmanın sonucunda, öğrencilerin konu hakkında kavram yanılgılarınasahip olduğu, kavram yanılgılarının sebeplerinin neler olduğu ve bu yanılgılarıngiderilmesi için yapılması gereken çalışmaların neler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Kavram yanılgıları, mitoz ve mayoz hücre bölünmesi,ilköğretim 8.Sınıf öğrencileri.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine if eight -grade students of secondaryschools have any misconceptions about meiosis and mitosis cell divisions in scienceclasses and asking opininons of science teachers fort he reasons of misconceptionsand prevent them.This study is made in 2004-2005 Education year in the primary schoolswhich take place in Muğla. 65 teacher and 1180 8th grade student participated in thisstudy. Conceiving of Last Test is used in this research. Tests which contain 20questions are applied to pupils. After the results of these tests are presented, anevaluation test poll is applied to teachers. In the poll applied to teachers, besidesdetermining personal datas, some alternatives that aim the the reasons ofmisconceptions and Works to prevent them are prepared.In the intention of making analysis of data got in the research, the dispersionof frequency and percentage of the answers of both teachers and pupils arecalculated.At the end of the research, it is designated that students have misconceptions,what the reasons of misconceptions and the works to prevent these misconceptionsare determined.Key words: misconceptions, mitosis and meiosis cell division, 8th grade primaryschool studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve bu konuda fen bilgisi öğretmenlerinin çözüm önerileri: Muğla ili örneği
dc.title.alternativeIdentification of the misconceptions of the 8th grade students about meiosis and mitsis cell divisions in science courses and solution proposals of science teachers about this topic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid148682
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid180258
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess