İlköğretim okullarında bilgisayar derslerine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı ilköğretim okullarında bilgisayar derslerine ilişkin öğretmengörüşlerinin belirlenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için betimsel yöntemkullanılmıştır. Araştırmada üçü kişisel bilgi, dördü açık uçlu ve 39' u seçmeli olmaküzere toplam 46 maddelik anket, uzman görüşleriyle geliştirilmiştir. Araştırmanınevrenini Elazığ il merkezindeki 74 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan bilgisayaröğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem olarak ise, evrenin tamamı alınmıştır.Verilerin çözümlenmesinde SPSS for Windows 13.0 istatistik paket programıkullanılarak frekans, yüzde ve ki kare işlemleri yapılmıştır. Araştırma bulgularınagöre, bilgisayar öğretmenlerinin branşlarından genel anlamda memnun olduklarıfakat eğitim öğretim faaliyetlerinin dışındaki teknik işlerle meşgul olmak zorundakalmalarından, okul imkanlarının yetersizliğinden ve ders saatlerinin düşürülerekbilgisayar dersi notlarının öğrenci karnelerinde yer almayacak olmasından rahatsızoldukları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda bilgisayar dersi öğretim programınınçağın gereksinimlerine göre yeniden düzenlenmesi gerektiği söylenebilir. The aim of this survey is to focus on teachers? opinions about computerlessons. To get this aim, descriptive method is used. In the survey, 46 questions-including three personal, four open-ended and 39 optional- are built up with theexperts? view.The work universe is formed of computer teachers in 74 primary schools in thecity centre of Elazığ. Sampling is the whole universe. To analyze data?s, frequency,percent and Chi-square are processed using SPSS for Windows 13.0 software. Asthe discoveries of survey, computer teachers are usually pleased of their branchesbut suffering from works out of education as technical operations, insufficiency ofschool possibilities, increasing of lesson duration and disappearing marks on reportcards.As the result of survey, it can be told that Curriculum should be reorganizedaccording to necessities of century.
Collections