Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Çetin
dc.contributor.authorBektaş, Cem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:48Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423722
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ilköğretim okullarında bilgisayar derslerine ilişkin öğretmengörüşlerinin belirlenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için betimsel yöntemkullanılmıştır. Araştırmada üçü kişisel bilgi, dördü açık uçlu ve 39' u seçmeli olmaküzere toplam 46 maddelik anket, uzman görüşleriyle geliştirilmiştir. Araştırmanınevrenini Elazığ il merkezindeki 74 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan bilgisayaröğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem olarak ise, evrenin tamamı alınmıştır.Verilerin çözümlenmesinde SPSS for Windows 13.0 istatistik paket programıkullanılarak frekans, yüzde ve ki kare işlemleri yapılmıştır. Araştırma bulgularınagöre, bilgisayar öğretmenlerinin branşlarından genel anlamda memnun olduklarıfakat eğitim öğretim faaliyetlerinin dışındaki teknik işlerle meşgul olmak zorundakalmalarından, okul imkanlarının yetersizliğinden ve ders saatlerinin düşürülerekbilgisayar dersi notlarının öğrenci karnelerinde yer almayacak olmasından rahatsızoldukları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda bilgisayar dersi öğretim programınınçağın gereksinimlerine göre yeniden düzenlenmesi gerektiği söylenebilir.
dc.description.abstractThe aim of this survey is to focus on teachers? opinions about computerlessons. To get this aim, descriptive method is used. In the survey, 46 questions-including three personal, four open-ended and 39 optional- are built up with theexperts? view.The work universe is formed of computer teachers in 74 primary schools in thecity centre of Elazığ. Sampling is the whole universe. To analyze data?s, frequency,percent and Chi-square are processed using SPSS for Windows 13.0 software. Asthe discoveries of survey, computer teachers are usually pleased of their branchesbut suffering from works out of education as technical operations, insufficiency ofschool possibilities, increasing of lesson duration and disappearing marks on reportcards.As the result of survey, it can be told that Curriculum should be reorganizedaccording to necessities of century.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında bilgisayar derslerine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeTeacher's view on computer lessons in primary schools (Elazığ sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid147875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186203
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess