Müzik endüstrisinin yeni medya aracılığı ile dönüşümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı küresel müzik endüstrisinin İnternet destekli yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile bağımsız müzik üreticilerinin üretim, tanıtım ve dağıtım kanallarında yaşanan değişimleri keşfetmeye yöneliktir. Bu kapsamda bağımsız müzik üreticileri için yeni iletişim teknolojileri ile gelişen yeni iş modelleri, yeni medya ortamları ile sağlanan alternatif medya kanalları ve dijitalleşme ile müzik endüstrisinin yaşadığı dijital müzik çağı araştırmanın ana hedef konularını oluşturmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmada bağımsız müzik sektörü içerisinde bulunan müzik üreticileri araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmış ve 5 bağımsız müzisyen ve 1 dijital müzik dağıtım servisi yöneticisi ile görüşme yapılmıştır. Derinlemesine görüşmeye dahil edilen bağımsız müzisyenler Spotify müzik servisinde hesabı bulunan ve aylık ortalama 100.000 dinleyici sayısına ulaşan müzisyenler arasından seçilmiştir. Derinlemesine görüşmeler katılımcılar ile belirlenen gün ve saatlerde yapılmış, görüşmeler ortalama 25 dakika sürmüş ve katılımcılara 10 soru sorulmuştur. Katılımcılara yöneltilen sorularda, küresel müzik endüstrisine karşı bağımsız müzisyenlerin ve bağımsızlar sektörünün, yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya ortamları ile nasıl aktif bir hale geldikleri, müzisyenlerin üretim, tanıtım ve dağıtım kanallarında ne gibi değişimler olduğu keşfedilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda bağımsız müzisyenlerin yeni medya ortamlarını aktif bir şekilde kullanarak dinleyici ile daha etkili bir iletişim kurdukları ve bu ortamlarının yeni bir reklam ve tanıtım alanı oluşturduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla bağımsız müzisyenler için yeni medya ortamların dinleyici ile kurulan iletişim alternatif yeni mecra oluşturmaktadır. Ayrıca dijital müzik platformlarındaki kullanıcı sayısının artması, yapım şirketleri ile çalışmayan müzisyenlerin de keşfedilmesini sağlaması açısından oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Bağımsız müzisyenler için dijital müzik mağazaları ve Streaming müzik platformları gelecekte ana akım medya kanalları haline dönüşebilecektir. The aim of this thesis is to explore the changes in the production, promotion and distribution channels of independent music producers with the development of new Internet-supported communication technologies of the global music industry.In this context, the main target of the research is the age of digital music experienced by the music industry with new business technologies, alternative media channels provided with new media environments, and digitalization for independent music producers.For this purpose, music producers in the independent music sector were included in the study.In-depth interview method was used and 5 independent musicians and 1 digital music distribution service manager were interviewed.The independent musicians included in the in-depth interview were selected among the musicians who he account on the Spotify music service and reached an average number of 100,000 listeners per month.That's why Spotify has an average of 100,000 listeners per month.In-depth interviews were conducted with the participants on the specified days and hours, the interviews lasted approximately 25 minutes and the participants were asked 10 questions.In the questions posed to the participants, it was tried to discover how the independent musicians and the independent sector became active with the new communication technologies and new media environments and what sort of changes occured in the production, promotion and distribution channels of the musicians against the global music industry.As a result of the research, it has been determined that independent musicians actively communicate with the audience more effectively by using new media and these environments create a new advertising and promotion area.Therefore, for independent musicians, communication with the audience in new media environments constitutes an alternative new medium.In addition, the increase in the number of users in digital music platforms is important for discovering musicians who do not work with production companies.Digital music stores and Streaming music platforms for independent musicians will become mainstream media channels today and in the future.
Collections