Türkiye`de 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde siyasi aktörlerin basında yer alan iletilerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın temel amacı 9 Temmuz-9 Ağustos 2014 tarihleri arasında Cumhurbaşkanı adaylarının iletilerinin Türk yazılı basınındaki yansımasını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de yayımlanan ulusal gazeteler içerisinde en çok tiraj yapan ve farklı yayın politikalarına sahip 4 gazetenin (Cumhuriyet, Sabah Hürriyet, Yeni Şafak) 9 Temmuz 9 Ağustos 2014 tarihleri arasındaki 1 aylık süreçte adayların iletilerinin incelenmesi ele alınmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, gazetelerin yayın politikalarıyla benzer nitelikte bir yayıncılık faaliyeti yürüttükleri, seçim konulu haberleri ele alış tarzlarında, liderlerin sözlerine verdikleri ağırlıkta ve mesajlarının kullanımlarında bu durumun net bir biçimde ortaya çıktığı görülmüştür. Bu bağlamda, Sabah ve Yeni Şafak gazeteleri daha çok Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı, Cumhuriyet gazetesi Ekmeleddin İhsanoğlu'nu sayfalarına taşırken, taraflar arasında denge politikası gözeten Hürriyet gazetesinin liderlere ve partilere birbirine yakın oranlarda yer verdiği bulgularına ulaşılmıştır. The main aim of the study is to reveal the messages of presidential candidates between July 9 and August 9, 2014 in Turkish print media. This is intended, in Turkey published in Europe's national and international publications and broadcast of 4 newspapers (Cumhuriyet, Sabah, Hürriyet New Dawn) on July 9 and August 9, 2014 which is taking over where transmission of the candidates in one month period. Structured words are seen when newspapers conduct a broadcasting activity similar to their broadcasting policies, their handling of news about election, their use in the use of heaters and messages by the leaders, and in a clear time. Recep Tayip Erdogan, Cumhuriyet Newspaper Ekmeleddin Ihsanoglu pages, pages, the parties between the parties and parties searching Hürriyet newspaper is searched.
Collections