An investigation of Turkish pre-service efl teachers` language assessment literacy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Kocaeli Üniversitesindeki Türk İngilizce öğretmen adaylarının dil değerlendirme okuryazarlığı eğitim seviyelerini ve dil değerlendirme okuryazarlığı eğitim ihtiyaçlarını incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmaya 4. sınıfta okuyan 30 adet Türk İngilizce öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama sürecinde iki farklı metot kullanılmıştır. İlk olarak, nicel verilerin toplanmasında Vogt ve Tsagari'nin (2014) öğretmen anketi kullanılmıştır. İkinci veri toplama metodu olarak ise yarı yapılandırılmış yazılı görüşme anketi kullanılmıştır ve görüşmelere 10 öğretmen adayı katılmıştır. Nicel veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) 15.0 kullanılarak, nitel veriler ise benzerlik ve farklılıklarına göre tek tek değerlendirilerek analiz edilmiştir. Tüm sonuçlar, katılımcıların dil değerlendirme okuryazarlığının düşük olduğunu ve bu alanda eğitime ihtiyaç duyduklarını göstermiştir. Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretmen adayları, dil ölçme ve değerlendirme, dil değerlendirme okuryazarlığı This study aimed to investigate Turkish pre-service language teachers' stated training levels and their perceived training needs in language assessment literacy (LAL) at Kocaeli University. 30 4th grade pre-service EFL teachers took part in this study. In data collection process, two different methods were used. Firstly, Vogt and Tsagari's (2014) teachers' questionnaire was used in this study for quantitative data collection. In the second part of the data collection process (qualitative), semi-structured written interview questionnaires were used and 10 participants took part in the interviews. The results of the quantitative data (questionnaires) were analyzed through the use of Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 and qualitative data (semi-structured written interviews) were analyzed according to their similarities and differences one by one. The overall findings revealed that participants had low levels of language assessment literacy and they stated a basic training need in this area.Keywords: Pre-service EFL teachers, language testing and assessment, language assessment literacy
Collections