İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin sevgi ve saygı değerlerine ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin sevgi ve saygı değerlerine ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesidir. Bu araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Muş ili Malazgirt ilçesinde bulunan beş okulda öğrenim gören 3. sınıf ilkokul öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilere sevgi ve saygı değerini neye benzettiklerini ve benzetme gerekçelerini yazmaları için yarı yapılandırılmış anket formu verilmiştir. Verilen cevaplara göre sevgi değeri için ayrı, saygı değeri için ayrı kategoriler oluşturulmuştur. Cevaplara göre metaforlar uygun kategori altında sınıflandırılmıştır. Bazı metaforlar verilen cevaplarına göre birden fazla kategori altında yer almıştır. Örneğin: Sevgi değerinde öğretmen metaforu için toplam 44 tane metafor oluşturulmuştur. Fakat bunlardan 27 tanesi bilgi kaynağı, 9 tanesi emek/çaba harcayan ve 8 tanesi mutluluk kaynağı kategorisinde yer almıştır. Sevgi ve saygı değerleri ile herhangi bir bağlantısı olmayan metaforlar araştırma dışında bırakılmıştır. Öğrencilerin sevgi ve saygı değerlerini günlük hayattaki kavramlara benzettikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Değerler, değerler eğitimi, metafor. The purpose of this study is to analyze perceptions of third grade students regarding the values `affection and respect ` by using metaphor analysis. This research is a scanning model type of study. For this purpose, semi-structured survey technique was used among qualitative research methods in this study.The workgroup of the research consists of the 2018-2019 educational year's third grade students studying in five different schools in Malazgirt, Muş. The students are given semi-structured feedback forms to write what affection and respect resemble and the reasons of this resemblance. According to the answers, categories are formed both for affection and for respect. According to answers, the metaphors are classified under proper categories. Some metaphors take part in more than one category in regard to the answers. For example, 44 teacher metaphors are totally determined for the value of affection. However, it is stated that 27 of these metaphors are the source of information category, 9 of them are endeavoring ones category, 8 of them are the source of happiness category. The metaphors which don't have anything in relation with affection and respect are given up out of the research. It is realised that students liken the values of affection and respect to the notions in daily life. Keywords:Values, values education, metaphor.
Collections