Dynamic assessment of secondary school EFL learners` tense preferences in writing activities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dinamik değerlendirme, öğrencilerin dil becerilerini test etmek için Vygotsky'nin gelişim anlayışına dayalı nispeten yeni bir yaklaşımdır. Vygotsky'nin sosya-kültürel teorisine göre, insanın bilişsel gelişimi farklı değişkenleri içine alan bütünsel ve çok yönlü bir süreçtir. Bu bütünsel bakış açısıyla, dinamik değerlendirme her öğrencinin seviyesine ya da yeteneklerine uygun olarak öğretim ve değerlendirme süreçlerini birleştirmeyi hedefler. Böylelikle öğrenciler kendi yetenekleri ve gelişimleri hakkında fikir sahibi olabilirler. Ayrıca, öğretmenler yöntem ve materyallerini öğrencilerin ortaya çıkan potansiyel seviyelerine göre değiştirebilir ya da geliştirebilirler.Bu bilgiler ışığında, söz konusu çalışma ortaokul öğrencilerinin dilbilgisi algıları ve başarıları üzerinde dinamik değerlendirmenin ne ölçüde etkili olduğunu araştırmaktadır. Üstelik, çalışma sonunda araştırmacının ve katılımcıların süreçle alakalı görüşlerine de yer verilmiştir. Araştırmacı, bu amaçlar doğrultusunda konusunu öğrencilerin yazma etkinliklerindeki kip seçimleri olarak kısıtlamıştır. Veri toplama aracı olarak değerlendirme kâğıtları, açık uçlu anket, araştırmacı günlüğü ve mülakat kullanılmıştır.Sonuçlar, dinamik değerlendirmenin öğrencilerin dil algısını ve başarısını önemli ölçüde geliştirdiğini göstermektedir. Aynı zamanda, nitel veriler hem araştırmacının hem de katılımcıların uygulanan yöntemle alakalı olumlu düşüncelerini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Dinamik Değerlendirme, Ortaokul Öğrencileri, Yazma Etkinlikleri, Kip Seçimleri Dynamic Assessment is a relatively new approach within Vygotsky's understanding of development for testing students' linguistic abilities. Vygotsky's Sociocultural Theory regards the cognitive development of human beings as a whole including the different variables of the teaching and learning process. Within this holistic perspective, Dynamic Assessment unifies the instruction and assessment in a way that is sensitive to each learner's abilities and needs. In this way, students gain insights over their own capabilities and challenges. Moreover, teachers modify or improve their methods and materials when they see the potential levels of their students. In light of this information, the present study examines how Dynamic Assessment is effective on the linguistic perceptions and achievements of secondary school students. For this, the author specified her topic as the students' tense preferences for either simple past or past progressive in writing activities. Furthermore, the study aimed to reveal the perspectives of the mediator and test-takers' about the procedure. Assessment tasks, open-ended questionnaire, teacher journal and interview were used as data collection instruments. The results suggest that Dynamic Assessment significantly improved the students' linguistic perceptions and achievements. Additionally, the qualitative data reveals the positive perspectives of both the researcher and participants on the implementation of this method.Keywords: Dynamic Assessment, Secondary School Students, Writing Activities, Tense Preferences
Collections