Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Kocaeli ili merkez İzmit ilçesinde bulunan genel ortaokulları ile imam-hatip ortaokulllarında görev yapan 533 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, Niehoff ve Moorman tarafından geliştirilen ve Polat (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ''Örgütsel Adalet Ölçeği'' ile Paschoal ve Tamayo tarafından geliştirilen, Polat ve Arslan (2018) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ''Örgütsel Mutluluk Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistikler için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmış, değişkenlerin demografik özelliklere göre anlamlı değişiklik gösterip göstermediği t testi ve one-way ANOVA testleri ile sınanmış, değişkenler arasındaki korelasyon için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmış, yordayıcı değişkenlerin yordanan değişkeni yordama gücünü incelemek için de önce basit doğrusal regresyon analizi, sonrasında çoklu doğrusal ve çoklu hiyerarşik regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeylerinin örgütsel mutluluk düzeylerini anlamlı biçimde yordadığını ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçları, örgütsel adaletin alt boyutları özelinde incelendiğinde etkileşimsel adalet ve işlemsel adalet alt boyutlarının örgütsel mutluluğun anlamlı birer yordayıcısı olduğu ancak etkileşimsel adalet alt boyutunun örgütsel mutluluğu anlamlı biçimde yordamadığını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Adalet, örgütsel adalet, mutluluk, örgütsel mutluluk. In this research, the aim is to present the difference between Organizational Justice Perception Level and the Happiness Level of secondary school teachers. The survey samples are 533 teachers still working in Common Secondary Schools and Religious Secondary Schools in Kocaeli-Izmit province in 2018-2019 education year. As data gathering instrument; Organizational Justice Scale that was developed by Niehoff and Moorman and adapted to Turkish by Polat (2007) and Organizational Happiness Scale that was developed by Paschoal and Tomayo and adapted to Turkish by Polat Arslan (2018) were used. In data analysis; for descriptive statistics, Arithmetical Average and Standard Deviation Values were used. Moreover, variables were tested if they reveal meaningful difference according to demographic features by using ''T'' test and one-way ANOVA tests. For correlation between variables, the Pearson Correlation Quotient counted up. To investigate the power of precursor variables on precursed variables; firstly Simple Linear Regression Analysis, then Multi-Linear and Multi-Hierarchical Regression Analysiss were performed. Results state that; Teacher's Organizational Justice Perception Levels precurse their happiness level meaningfully. When survey results investigated by inferior dimension perspectives of Organizational Justice;it reveals that inferior dimensions of interactional justice and executional justice are meaningful precursors of organizational happiness however ,inferior dimensions of ınteractional justice doesn't precurse organizational happiness meaningfully. Key Words: Justice, organizational justice, happiness, organizational happiness.
Collections