GAP bölgesi halk eğitimi merkezlerinin amaçlarını gerçekleştirme düzeyinin belirlenmesi ve programların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11ÖZETBu araştırma, Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamındaki illerdeki (Gaziantep,Kilis, Adıyaman ve Şanlıurfa) Halk Eğitimi Merkezlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin,bu bölgedeki halk eğitiminin amaçlarını gerçekleştirmesine yönelik olarak yapılan faaliyetlerideğerlendirmelerine ilişkin görüşlerini karşılaştırmak ve bölgede uygulanan halk eğitimiprogramlarının bir değerlendirmesini yapmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma evrenini GAP bölgesindeki halk eğitimi merkezlerinde kadrolu olarakçalışan yönetici ve öğretmenler oluşturmuş, verileri toplamak için anket yöntemikullanılmıştır.Katılımcılara uygulanan ve üç bölümden oluşan anketin birinci bölümünde;katılımcıların demografik özellikleri, ikinci bölümünde; halk eğitiminin amaçlan ve üçüncübölümünde; Güneydoğu Anadolu projesi ile ilgili sorular yer almıştır. Anketin birincibölümünde yer alan kişisel bilgilerin yüzdelik olarak oranlan hesaplanmış, ikinci ve üçüncübölümde yer alan görüşlerin de yüzdeleri bulunmuştur. Aynca görüşler arasında kişiselözelliklere göre farklılık olup olmadığı kaykare yöntemi ile belirlenmiştir.Araştırmada katılımcıların;1- Halk Eğitimi Merkezlerinin halk eğitiminin ulusal ve yerel amaçlarım bölgede yüksekderecede gerçekleştirdiğine inandıkları,2- Güneydoğu Anadolu Projesinden ekonomik-sosyal ve kültürel alanlardaki beklentidüzeylerinin düşük derecede olduğu,3. Halk Eğitimi Merkezlerinin farklı kurum ve kuruluşlar ile eşgüdüm ve işbirliğinin yeterliderecede gerçekleştiği yönündeki görüşe katıldıkları,4. Halk Eğitimi Merkezlerinin, bölgede göç ile ilgili eğitsel programlar ve etkinliklerdüzenlendiği yönündeki görüşe katılmadıkları saptanmıştır. mABSTRACTThis study was conducted to compare the opinions of administrators andteachers employed in the Puplic Education Centers in same provinces ofSouthearsten Anatolian Project ( namely Gaziantep, Kilis, Adıyaman andŞanlıurfa ) towards the evaluation of activities for the realization of theobjectives of the puplic education in the area. It was also aimed to evaluate thecurriula of puplic education adopted in the region.The population of the study consists of the full-time administrators andteachers of the Puplic Education Centers in the SAP region and questionnairetechnique was used to collect data needed.The questionnaire that was applied to the respondents consist of three partsand in the first part there are questions intended to identify the demograficcharacteristics of the subjects. The second part of the questionnaire includesquestions about the objectives of puplic education and there are questionsrelated with the Southeastern Anatolian Project. Percantage ratios werecalculated for both the demographic characteristics and opinions of the subjects.Furthermore, chi-square method was employed to find out whether there ismeaningful differences interms of the opinions stated by the subjects.The results of the study revealed that;1. The respondents believed that the Puplic Education Centers realizedthe national and local objectives of public education highly.2. The expectations of the subjects from the SAP in the economic,social and cultural areas were not Strang.3. The respondents agreed with the statement that the coordination andcollaboration between the Puplic Education Centers and various institutionshave been achieved satisfactorily.4. The respondents stated mat the Puplic Education Centers do notorganize educational programs and activities for the immigration in the area.
Collections