Postmodern sinema bağlamında Onur Ünlü Sineması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Postmodernizm 20. yüzyılın ortalarından itibaren başta felsefe ve sanat olmaküzere birçok alanda yeni tartışmaların doğmasına neden olmuştur. Modernliğinyarattığı değerlerin yeniden masaya yatırıldığı bu tartışmalar felsefede yeni düşünmebiçimlerinin doğmasına neden olurken sanatta da yeni biçimlerin önünü açmıştır.Postmodernizmin etkisi diğer sanat dalları gibi sinemaya da tesir etmiştir. Sinemadaklasik anlatı ve modernist etkiler eleştiriye tabi tutulmuş bu minvaldemetinlerarasılık, parodi, pastiş, nostalji gibi öğelerin merkeze alındığı yeni biçimseldenemeler ortaya konmuştur. Dünya sinemasında görülen postmodern eğilim 1980'liyıllardan itibaren Türk sinemasını da etkilemiştir. Bu yılların ardından gelen 1990'lıyıllarda Türk sinemasına ana akım sinemanın alternatifi olarak modernist bir bakışaçısı hakim olsa da postmodern sinemaya dahil edilebilecek filmler de üretilmiştir.2000'li yıllarda ise postmodern etki daha görünür olmuştur.Çalışmanın amacı sinemada görülen postmodern etkilerin Onur Ünlüsinemasında nasıl temsil edildiğinin tespit edilip ortaya çıkartılmasıdır. Bu bağlamdaincelenen filmlerde metinlerarasılık, parodi, pastiş, nostalji gibi öğelerin yanı sırapostmodern zamansal kurgu, olay örgüsü ve karakter analizleri gibi postmodernöğelerin ortaya konularak Onur Ünlü sinemasında postmodernizmin etkilerinigöstermek amaçlanmaktadır.Çalışmada Onur Ünlü'nün Polis (2007), Güneşin Oğlu (2008), Beş Şehir(2009) ve Sen Aydınlatırsın Geceyi (2013) filmleri postmodernizm açısından elealınmaktadır. Onur Ünlü'nün tez kapsamında analiz edilen filmlerindemetinlerarasılık, parodi, pastiş, nostalji gibi postmodern öğelere yer vermesi vefilmlerinde zaman, olay örgüsü ve karakterleri ele alırken de postmodern duyarlılıklayaklaşmış olması bu filmlerin postmodern nitelikler taşıdığını göstermektedir. Postmodernism has promoted to new debates in many areas includingphilosophy and art since the mid-20th century. These debates, in which the valuescreated by modernity were brought back into question, led to the growth of newways of thinking in philosophy and paved the way for new forms in art.Postmodernism has influenced to cinema like other branches of art. In the cinema,classical narrative and modernist influences have been criticized and new formalexperiments have been manifested the center such as intertextuality, parody, pasticheand nostalgia. The postmodern trend seen in world cinema also influenced Turkishcinema in the 1980's. Following these years, although the modernist perspectivedominated Turkish cinema in the 1990s, films that could take place in postmoderncinema were produced. In the 2000s, the postmodern effect was more visible.The aim of this study is to determine and present how the effects ofpostmodernism seen in cinema are represented in Onur Ünlü's cinema. In thiscontext, it is aimed to bring out the postmodern elements such as intertextuality,parody, pastiche and nostalgia, as well as postmodern elements such as postmoderntemporal fiction, plot and character analysis in the Onur Ünlü's cinema.In this thesis study, Onur Ünlü's movies such as Polis (Police, 2007),Güneşin Oğlu The (Son of the Sun, 2008), Beş Şehir (Five Cities, 2009) and SenAydınlatırsın Geceyi (Thou Gild'st the Evenis, 2013) movies are discussed in termsof postmodernism. In Onur Ünlü's movies analyzed in the scope of the thesis,postmodern elements such as intertextuality, parody, pastiche and nostalgia, and alsohis approach to time, plot, and characters in his films show that these films havepostmodern qualities.
Collections