Türk eğitim sisteminin Avrupa Birliği eğitim politikalarına uyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma AB giriş sürecinde Türk Eğitim Sisteminin AB Eğitim Politikalarınauyumuna ilişkin tarihi gelişimi, Genel Eğitim, Mesleki ve Teknik Eğitim,Yüksek ÖğretimÖzel Eğitim, Özel Öğretim ve Yaygın Eğitim alanlarında yapılan çalışmaları ortaya koyarakanaliz etmeyi hedeflemektedir.Çalışma betimsel nitelik arz etmekte olup tarama modelindedir. Araştırmadakullanılacak veriler, araştırmacı tarafından ilgili yerli ve yabancı literatür taranarak eldeedilmiştir. Elde edilen bu veriler, araştırmanın amacı olan TES'nin AB Eğitim Politikalarınauyumu bağlamında analiz edilerek çeşitli başlıklar altında sunulmuş ve değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda AB Eğitim Politikaları bağlamında ulusal düzeyde kurumsal vehukuki düzenlemeler yapıldığı, Proje başvuru ve yaralanıcı sayılarında artış gözlendiği vegerçekleştirilen çalışmaların Eğitim Sistemimize -niteliği net olmasa da-kesin olarak katkısağladığı ortaya çıkmıştır. Bu yoğun çalışmalara sadece AB Eğitim Politikalarına uyumu veyayapılması gereken yükümlülükler açısından değil aynı zamanda TES'e nitelik yönündenolumlu kazanımlar sağlayan politikalar şeklinde bakılması gerektiği saptanmıştır. This research aims at finding out and analyzing Historical Development ofHarmonization of Turkish Education System with EU, the Activities/Actions carried out inGeneral Education, Vocational and Technical Education, Higher Education, SpecialEducation, Private Education and Informal Education in the context of integrating TurkishEducation System in to EU Education Policies during EU-Accession process.It is a descriptive work designed in survey method. The data were collected throughstudying domestic and foreign resources, analyzed within the scope of EU Education Policies,presented under various tittles and evaluated.The results show that instutional and regulatory arrangement have been made atnational level, there observed increase in number of projects applicants and beneficiariesand those actions /activities have certainly contributed to Turkish Education System-even ifin indefinite quantity. Moreover, Such accession actions should not be looked on solely asintegration measures or obligations to perform, rather they be regarded as the policiesproviding positive acqusitions (inputs) for Turkish Education System in terms of quality.
Collections