Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Burhan
dc.contributor.authorYildirim, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:16Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423174
dc.description.abstractBu araştırma AB giriş sürecinde Türk Eğitim Sisteminin AB Eğitim Politikalarınauyumuna ilişkin tarihi gelişimi, Genel Eğitim, Mesleki ve Teknik Eğitim,Yüksek ÖğretimÖzel Eğitim, Özel Öğretim ve Yaygın Eğitim alanlarında yapılan çalışmaları ortaya koyarakanaliz etmeyi hedeflemektedir.Çalışma betimsel nitelik arz etmekte olup tarama modelindedir. Araştırmadakullanılacak veriler, araştırmacı tarafından ilgili yerli ve yabancı literatür taranarak eldeedilmiştir. Elde edilen bu veriler, araştırmanın amacı olan TES'nin AB Eğitim Politikalarınauyumu bağlamında analiz edilerek çeşitli başlıklar altında sunulmuş ve değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda AB Eğitim Politikaları bağlamında ulusal düzeyde kurumsal vehukuki düzenlemeler yapıldığı, Proje başvuru ve yaralanıcı sayılarında artış gözlendiği vegerçekleştirilen çalışmaların Eğitim Sistemimize -niteliği net olmasa da-kesin olarak katkısağladığı ortaya çıkmıştır. Bu yoğun çalışmalara sadece AB Eğitim Politikalarına uyumu veyayapılması gereken yükümlülükler açısından değil aynı zamanda TES'e nitelik yönündenolumlu kazanımlar sağlayan politikalar şeklinde bakılması gerektiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThis research aims at finding out and analyzing Historical Development ofHarmonization of Turkish Education System with EU, the Activities/Actions carried out inGeneral Education, Vocational and Technical Education, Higher Education, SpecialEducation, Private Education and Informal Education in the context of integrating TurkishEducation System in to EU Education Policies during EU-Accession process.It is a descriptive work designed in survey method. The data were collected throughstudying domestic and foreign resources, analyzed within the scope of EU Education Policies,presented under various tittles and evaluated.The results show that instutional and regulatory arrangement have been made atnational level, there observed increase in number of projects applicants and beneficiariesand those actions /activities have certainly contributed to Turkish Education System-even ifin indefinite quantity. Moreover, Such accession actions should not be looked on solely asintegration measures or obligations to perform, rather they be regarded as the policiesproviding positive acqusitions (inputs) for Turkish Education System in terms of quality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleTürk eğitim sisteminin Avrupa Birliği eğitim politikalarına uyumu
dc.title.alternativeHarmonization of Turkish education system with European Union education policies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206569
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess