Gülten Dayıoğlu`nun Fadiş ve Dört Kardeştiler adlı öykü kitaplarının tümce anlambilim açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni bir bilim dalı olan anlambilim, ülkemizde kuram ve uygulama alanı olarakçalışmaların yeterince yaygınlaşmadığı bir bilim dalıdır. Özellikle de çocuklar için yazılanöykü kitapları üzerinde anlambilimsel incelemeler oldukça sınırlıdır.Bu çalışmada amaç, Gülten Dayıoğlu'nun öykü kitaplarının, çocukların dil gelişimi veanlambilim açısından değerlendirilmesidir. Yapılan bu çalışma sayesinde, çocukların dilgelişimlerini destekleyici özellik gösteren çocuk kitaplarının taşıması gereken dilsel veanlambilimsel özellikler saptanmaya çalışılmıştır.ncelemenin asıl alanı olan anlambilim konusunda öncelikle anlam olgusu ve teorikbilgiler sunulmuş, beraberinde öykü kitaplarının bire bir anlambilimsel incelemesi yolunagidilmiştir. ncelemenin diğer boyutunu oluşturan çocuğa görelik bölümünde ise, çocuklarınizledikleri evrensel dil gelişim dönemleri hakkında bilgi verilirken iki öykü kitabı bu açıdandeğerlendirilmiştir.Bu bağlamda Gülten Dayıoğlu'na ait iki öykü kitabı ?Fadiş? ve ?Dört Kardeştiler?,çocuğa görelik ve anlambilim açısından değerlendirilmek üzere seçilmiştir. Bu kitaplar geneldil gelişimi ve anlambilim yönünden incelenirken, öykülerin içinde taşımaları gerekenbiçimsel ve içeriksel özelliklere de değinilmiştir.Anahtar Sözcükler: Anlam, Anlambilim, Tümce Anlambilim, Hikâye Kitapları, ÇocuğaGörelik, Gülten Dayıoğlu⦠Semantics whose studies as thesis and the field of application are newly put out isa new branch of science in our country. The study of semantics especially on children isquietly limited.The main aim of this study isevalution of the improvement of language and thesemantics in Gülten Dayıoğlu?s story books. Thanks to this study whichis mentionedabove, linguistic and the semantical elements of the children books which support thelanvage progress of children have to carry are tried to be found.Firstly it was presented the phenomenon of meaning and the oretical informationabout semantics that is the main field of study and then it was looked over the semanticsof the story books one by one. At the part of in accordionce with the children which ismade up the other scale, two story books are evaluated from this point while theinformation about the terms of universal language progress which the children folllow isbeing given.At this point Gülten Dayıoğlu?s two story books ?FADIS and DORTKARDESTILER? are chosen to be evaluated in terms of in accordance with thechildren and semantics. While these books are being studied interms of generallanguage progress and semantics it was mentioned the characteristics of the physicaland contets whicyare compulsory to carry in these two stories.The Key Words: Meaning, Semantics, Science Clause Meaning, Story Books,nterms of Children, Gülten Dayıoğluâ¦
Collections