Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Şener
dc.contributor.authorSanli Çeloğlu, Seda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:11Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423143
dc.description.abstractYeni bir bilim dalı olan anlambilim, ülkemizde kuram ve uygulama alanı olarakçalışmaların yeterince yaygınlaşmadığı bir bilim dalıdır. Özellikle de çocuklar için yazılanöykü kitapları üzerinde anlambilimsel incelemeler oldukça sınırlıdır.Bu çalışmada amaç, Gülten Dayıoğlu'nun öykü kitaplarının, çocukların dil gelişimi veanlambilim açısından değerlendirilmesidir. Yapılan bu çalışma sayesinde, çocukların dilgelişimlerini destekleyici özellik gösteren çocuk kitaplarının taşıması gereken dilsel veanlambilimsel özellikler saptanmaya çalışılmıştır.ncelemenin asıl alanı olan anlambilim konusunda öncelikle anlam olgusu ve teorikbilgiler sunulmuş, beraberinde öykü kitaplarının bire bir anlambilimsel incelemesi yolunagidilmiştir. ncelemenin diğer boyutunu oluşturan çocuğa görelik bölümünde ise, çocuklarınizledikleri evrensel dil gelişim dönemleri hakkında bilgi verilirken iki öykü kitabı bu açıdandeğerlendirilmiştir.Bu bağlamda Gülten Dayıoğlu'na ait iki öykü kitabı ?Fadiş? ve ?Dört Kardeştiler?,çocuğa görelik ve anlambilim açısından değerlendirilmek üzere seçilmiştir. Bu kitaplar geneldil gelişimi ve anlambilim yönünden incelenirken, öykülerin içinde taşımaları gerekenbiçimsel ve içeriksel özelliklere de değinilmiştir.Anahtar Sözcükler: Anlam, Anlambilim, Tümce Anlambilim, Hikâye Kitapları, ÇocuğaGörelik, Gülten Dayıoğluâ¦
dc.description.abstractSemantics whose studies as thesis and the field of application are newly put out isa new branch of science in our country. The study of semantics especially on children isquietly limited.The main aim of this study isevalution of the improvement of language and thesemantics in Gülten Dayıoğlu?s story books. Thanks to this study whichis mentionedabove, linguistic and the semantical elements of the children books which support thelanvage progress of children have to carry are tried to be found.Firstly it was presented the phenomenon of meaning and the oretical informationabout semantics that is the main field of study and then it was looked over the semanticsof the story books one by one. At the part of in accordionce with the children which ismade up the other scale, two story books are evaluated from this point while theinformation about the terms of universal language progress which the children folllow isbeing given.At this point Gülten Dayıoğlu?s two story books ?FADIS and DORTKARDESTILER? are chosen to be evaluated in terms of in accordance with thechildren and semantics. While these books are being studied interms of generallanguage progress and semantics it was mentioned the characteristics of the physicaland contets whicyare compulsory to carry in these two stories.The Key Words: Meaning, Semantics, Science Clause Meaning, Story Books,nterms of Children, Gülten Dayıoğluâ¦en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleGülten Dayıoğlu`nun Fadiş ve Dört Kardeştiler adlı öykü kitaplarının tümce anlambilim açısından incelenmesi
dc.title.alternativeA study on Gülten Dayıoğlu's stories Fadis and they Dört Kardeştiler from the point of semantics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201567
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206573
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess