Yeni hayat bilgisi programında yer alan kazanımların önerilen etkinlikler çerçevesinde gerçekleştirilebilme düzeyinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, 1.,2. ve 3. sınıf 2004 Hayat Bilgisi Programında yer alan kazanımlarınönerilen etkinlikler çerçevesinde gerçeklestirilebilme düzeyine yönelik ögretmen görüslerinibelirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmada betimsel tarama modeli kullanılmıstır. Bu nedenle programınuygulamadaki etkiligini belirlemek amacıyla programın kazanım ve etkinlik ögelerine yönelikveri toplama aracı gelistirilmistir. Gelistirilen veri toplama aracının geçerlik ve güvenirliginisaglamak amacıyla 2007 yılı itibariyle Bursa'da ilkögretim okullarında görev yapan 350ögretmene ön uygulama yapılmıstır. Daha sonra son hali verilen anket formu Bursa ilindekigörev yapan 296 ögretmene arastırmacı tarafından uygulanmıstır.Ögretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü, sınıf mevcudu, okuttugu sınıfdüzeyi, görev yaptıgı yer, okulun ikili ya da normal ögretim yapma durumu açısındangörüsleri degerlendirilmistir. Degerlendirilen 296 anket formundan elde edilen verilerbilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, t ve f testiteknikleri ile çözümlenmistir. Anlamlılık testlerinde 0.0.5 düzeyi esas alınmıstır. This research has been made to determine the teacher comments for realization ofachievements, which takes place in the 2004 class 1, 2 and 3 life knowledge program, in thegiven activity borders.In this research descriptive scanning method is used. For this reason, to determine theeffectiveness of the program in action, a data collection tool is developed devoted to elementsof achievements and activity. To provide the validity and certainty of the developed datacollection tool, 350 teachers are given a pre application in 2007 in Bursa. Soon the last form ofthe questionnaire form is applied to 296 teachers in Bursa by the researcher.It is evaluated according to teachers? comments due to sex, seniority, type of thegraduated school, class existences, the level of the class, where he/she works, school if it isbinary or not. Data, taken from the 296 questionnaire forms which are appreciated, is analyzedwith the help of SPSS statistics software with the techniques of frequency, percent, andmedium, t and f tests. 0.0.5 level is based in meaningfulness tests.
Collections