Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Bahadır
dc.contributor.authorÇakir, Gülden
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:05Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423107
dc.description.abstractBu arastırma, 1.,2. ve 3. sınıf 2004 Hayat Bilgisi Programında yer alan kazanımlarınönerilen etkinlikler çerçevesinde gerçeklestirilebilme düzeyine yönelik ögretmen görüslerinibelirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmada betimsel tarama modeli kullanılmıstır. Bu nedenle programınuygulamadaki etkiligini belirlemek amacıyla programın kazanım ve etkinlik ögelerine yönelikveri toplama aracı gelistirilmistir. Gelistirilen veri toplama aracının geçerlik ve güvenirliginisaglamak amacıyla 2007 yılı itibariyle Bursa'da ilkögretim okullarında görev yapan 350ögretmene ön uygulama yapılmıstır. Daha sonra son hali verilen anket formu Bursa ilindekigörev yapan 296 ögretmene arastırmacı tarafından uygulanmıstır.Ögretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü, sınıf mevcudu, okuttugu sınıfdüzeyi, görev yaptıgı yer, okulun ikili ya da normal ögretim yapma durumu açısındangörüsleri degerlendirilmistir. Degerlendirilen 296 anket formundan elde edilen verilerbilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, t ve f testiteknikleri ile çözümlenmistir. Anlamlılık testlerinde 0.0.5 düzeyi esas alınmıstır.
dc.description.abstractThis research has been made to determine the teacher comments for realization ofachievements, which takes place in the 2004 class 1, 2 and 3 life knowledge program, in thegiven activity borders.In this research descriptive scanning method is used. For this reason, to determine theeffectiveness of the program in action, a data collection tool is developed devoted to elementsof achievements and activity. To provide the validity and certainty of the developed datacollection tool, 350 teachers are given a pre application in 2007 in Bursa. Soon the last form ofthe questionnaire form is applied to 296 teachers in Bursa by the researcher.It is evaluated according to teachers? comments due to sex, seniority, type of thegraduated school, class existences, the level of the class, where he/she works, school if it isbinary or not. Data, taken from the 296 questionnaire forms which are appreciated, is analyzedwith the help of SPSS statistics software with the techniques of frequency, percent, andmedium, t and f tests. 0.0.5 level is based in meaningfulness tests.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni hayat bilgisi programında yer alan kazanımların önerilen etkinlikler çerçevesinde gerçekleştirilebilme düzeyinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the level of realization of achievements, which takes place in the new life knowledge program in the given activity borders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9007166
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208386
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess