Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Mehmet Ertuğrul
dc.contributor.authorTopçu, Ceyhun
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423092
dc.description.abstractİnsanoğlu, yaşadığı çevrede olup biten her eylemi, zaman kavramını ve kendi varoluşunu irdelerken kendi yaşamı üzerinden ölümü de anlamaya çalışır. Fakat hayatın ne anlama geldiğini hiçbir zaman bilemeyeceği gibi ölümün ve yok oluşun da anlamını bulamaz. Ölüme farklı bakış açıları ile yorumlar getirilse de ölüm ve sonrası hakkındaki muamma hep var olacaktır. Bu çalışmada öncelikle ölümün biyolojik, sosyolojik, felsefi ve mitolojik açıdan nasıl algılandığı genel hatları ile incelenip bu şekilde bir çıkarım sağlanmaya çalışılmıştır. İlk bölümün ardından Sembolizm ve Ölüm ilişkisi incelenmiştir. Bu başlık altında sembolün tanımı yapılmış ve vanitas resimleri üzerinde durulmuştur. 19. Yüzyıl Avrupa sanatında Sembolizm'in nasıl ortaya çıktığı ve hangi coğrafyalarda etkili olduğu hakkında bilgi verildikten sonra Arnold Böcklin başlığına geçilmiştir. Arnold Böcklin'in biyografisi ve sanat anlayışı incelenerek Böcklin'in ölüm konulu resimleri sembolizmin özellikleri ile açıklanmıştır.
dc.description.abstractWhile examining every action, concept of time and its own existence, mankind tries to understand death through his own life. But he never knows what life means, nor does it mean death and extinction. Although different perspectives are brought to death, enigma of death will always exist. In this study, first of all, it has been tried to provide an inference in the way that death is perceived in terms of biological, sociological, philosophical and mythological aspects. After the first chapter, the relation between Symbolism and Death was examined. Under this heading, the definition of the symbol has been made and the pictures of vanitas are emphasized. In the 19th century European art, Arnold Böcklin became the subject of the study after giving information about how the symbolism emerged and which geographies were effective. The biography and art of Arnold Böcklin are examined and Böcklin's paintings about death are explained with the characteristics of symbolism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title19.yüzyıl Avrupa sanatında ölüm olgusuna sembolist bakış: Arnold Böcklin ve ölüm
dc.title.alternativeThe symbolist perspective on death in 19th century European art: Arnold Böcklin and death
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10282585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574634
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess