8. sınıf öğrencilerinin problem çözmeyeyönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile fen bilimleri rutin ve rutin olmayan problem çözme düzeyi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile Fen Bilimleri Rutin olan ve Rutin Olmayan problem çözme düzeyi arasında ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada nicel tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli ili İzmit ilçesindeki 4 farklı ortaokulda 8. Sınıfta öğrenim gören 408 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde bağımlı gruplar t-testi, korelasyon ve regresyon analizi yapılarak araştırmanın bulgularına ulaşılmıştır. Yapılan analizlersonucunda öğrencilerin rutin problemleri çözme düzeylerinin rutin olmayan problemleri çözme düzeylerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen temel sonuç problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisinin gerek rutin gerekse rutin olmayan problemlerle ilişkisinin olduğudur. Fakat bu ilişkinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisinin alt boyutlarına göre farklılaştığı görülmektedir. Yapılan regresyon analizi ile problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin alt boyutlarının hangi problem türünü daha çok yordadığına ilişkin sonuçlar incelendiğinde, ölçeğin üç alt boyutundan biri olan `değerlendirme` alt boyutunun sadece rutin olan problemleri çözme üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu, `nedenleme` alt boyutunun ise sadece rutin olmayan problemleri çözme üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine whether there is a relationship between reflective thinking skills of secondary school 8th grade students for problem solving and the level of routine and non-routine problem solving. In the study, relational survey model, which is one of the quantitative screening methods, was used and the study group consisted of 408 students in 8th grade in 4 different secondary schools in Izmit, Kocaeli. In the analysis of the data, dependent groups t-test, correlation and regression analysis were made and the findings of the study were obtained. As a result of the analyzes, it was seen that the level of solving the routine problems of the students was higher than the level of solving the non-routine problems. The main result obtained from the research is that the reflective thinking skill for problem solving has relation with both routine and non-routine problems. However, it is seen that this relationship differs according to the sub-dimensions of reflective thinking skills for problem solving. When the results of the sub-dimensions of the reflective thinking skill scale for problem solving predicting the which type of the problem more are analyzed with the regression analysis , the `evaluation` sub-dimension, which is one of the three sub-dimensions of the scale, was found to be a significant predictor of solving only routine problems, and the `reasoning` sub-dimension has a significant predictive effect on solving non-routine problems only.
Collections