The higher education policies of the Philippines; Itssuccess and failure in terms of gender equity andequality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
soyutBu araştırma, Filipinler'in temel yüksek öğretim politikalarını ve reformlarını araştırmayı amaçlamaktadır; Özellikle ARMM bölgesinde, yüksek öğretime erişimde cinsiyet eşitliği ve eşitliği açısından başarıları ve başarısızlıkları. Bu çalışmada teorik araştırma metodolojisi uygulanmış; Buna göre, önce ilgili literatürdeki çalışmalar yapıldı ve daha sonra araştırmanın amacına uygun olarak karşılaştırıldı ve karşılaştırıldı.Eleştirel literatür taramasının sonuçları, Filipinler yükseköğretim politika ve reformlarının ARMM bölgesinde cinsiyet eşitliği ve eşitliğine ulaşmada hem başarı hem de başarısızlık olduğunu; Çalışmanın ana bulgularından biri, bölgedeki kültürel ve etnik özelliklerin, seçilen politikaların ve reformların uygulanması için özel zorluklar getirdiğidir. Bu nedenle, eğitim reformlarının başarısını arttırmak için politika yapıcıların bölgenin kültürel ve etnik gerçeklerine duyarlı olmaları ve politikaların buna göre tasarlanmasında ve uygulanmasında gerekli önlemleri almaları önerildi.Anahtar kelimeler; Müslüman Mindanao'daki Özerk Bölge (ARMM), cinsiyet eşitliği ve eşitliği, etnik yapı, kültürel çeşitlilik AbstractThis research aims to investigate the major higher education policies and reforms of the Philippines; their successes and failures in terms of the gender equity and equality in access to higher education specifically in the ARMM region. Theoretical research methodology was applied in this study; accordingly, first, studies in the related literature were located, and then, they were compared and contrasted as they fit to the purpose of the study. The results of the critical literature review showed that the Philippines higher education policies and reforms have both successes and failures to reach gender equity and equality in the ARMM region; one of the major findings of the study is that cultural and ethnic characteristics in the region introduce specific challenges for the implementation of the selected policies and reforms. Hence, to increase success of education reforms, policy makers were recommended to be sensitive to the cultural and ethnic realities of the region and take necessary cautions in the design and implementation of the policies accordingly. Keywords; Autonomous Region in Muslim Mindanao (ARMM), gender equity and equality, ethnicity, cultural diversity
Collections