Yeni ilköğretim programında ara disiplinlerin içerikle örtüşme düzeyinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, yenilenen ilkögretim Hayat Bilgisi programında yer alan aradisiplinlerin Hayat Bilgisi ders kitabı içerigiyle örtüsme düzeyine yönelik ögretmengörüslerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmada betimsel tarama modeli kullanılmıstır. Bu nedenle Hayat Bilgisi derskitabı içeriginin programda belirtilen ara disiplinlerle örtüsme düzeyine yönelik veri toplamaaracı gelistirilmistir. Gelistirilen veri toplama aracı uzmanların görüsleri dikkate alınarakgelen uyarılar dogrultusunda son halini almıstır. Uzmanların görüsleri dogrultusundagelistirilen bu anket 2006-2007 yılında Osmaniye l Milli Egitim Müdürlügü'ne baglı merkezilkögretim okullarında görev yapan 140 ögretmene arastırmacı tarafından uygulanmıstır. Veritoplama aracının uygulandıgı ögretmenler arastırma geregi ilkögretim 1.,2. ve 3, sınıfögretmenleridir.Ögretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü, sınıf mevcudu ve okuttugusınıf seviyesi açısından görüsleri degerlendirilmistir. Uygulanan anket formundan elde edilenveriler bilgisayarda SPSS istatistik programıyla analiz edilmistir. Anlamlılık testlerinde 0,05anlamlılık düzeyi esas alınmıstır. This study was carried out to determine the instructor ideas related to the overlap levelof intermediary disciplines in the revised primary education Social Studies programme withthe content of Social Studies course book.In the study, the model of descriptive scanning was used. A means was developed togather data as to the overlap level of Social Studies course book content with the intermediarydisciplines indicated in the programme. This developed data gathering means took its latestform in the late of the ideas of experts. The survey developed by taking the ideas of expertswas applied to 140 teachers working in central primary schools depentent on OsmaniyeNational Education Management in 2006-2007 by the researcher. The teachers who wereapplied this data gathering means were 1 st, 2nd, 3rd grade teachers as necessary.The ideas of the teachers were evaluated in terms of gender, seniority, the type of theuniversity from which they graduated, the number of class attendance, and the level of theclass which they instruct. The data gathered form the survey form applied were analyzed withSPSS statistics programme on computer. In significance lests, 0,05 significance level wasfocused on.
Collections