Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Bahadır
dc.contributor.authorErdoğan, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422945
dc.description.abstractBu arastırma, yenilenen ilkögretim Hayat Bilgisi programında yer alan aradisiplinlerin Hayat Bilgisi ders kitabı içerigiyle örtüsme düzeyine yönelik ögretmengörüslerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmada betimsel tarama modeli kullanılmıstır. Bu nedenle Hayat Bilgisi derskitabı içeriginin programda belirtilen ara disiplinlerle örtüsme düzeyine yönelik veri toplamaaracı gelistirilmistir. Gelistirilen veri toplama aracı uzmanların görüsleri dikkate alınarakgelen uyarılar dogrultusunda son halini almıstır. Uzmanların görüsleri dogrultusundagelistirilen bu anket 2006-2007 yılında Osmaniye l Milli Egitim Müdürlügü'ne baglı merkezilkögretim okullarında görev yapan 140 ögretmene arastırmacı tarafından uygulanmıstır. Veritoplama aracının uygulandıgı ögretmenler arastırma geregi ilkögretim 1.,2. ve 3, sınıfögretmenleridir.Ögretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü, sınıf mevcudu ve okuttugusınıf seviyesi açısından görüsleri degerlendirilmistir. Uygulanan anket formundan elde edilenveriler bilgisayarda SPSS istatistik programıyla analiz edilmistir. Anlamlılık testlerinde 0,05anlamlılık düzeyi esas alınmıstır.
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the instructor ideas related to the overlap levelof intermediary disciplines in the revised primary education Social Studies programme withthe content of Social Studies course book.In the study, the model of descriptive scanning was used. A means was developed togather data as to the overlap level of Social Studies course book content with the intermediarydisciplines indicated in the programme. This developed data gathering means took its latestform in the late of the ideas of experts. The survey developed by taking the ideas of expertswas applied to 140 teachers working in central primary schools depentent on OsmaniyeNational Education Management in 2006-2007 by the researcher. The teachers who wereapplied this data gathering means were 1 st, 2nd, 3rd grade teachers as necessary.The ideas of the teachers were evaluated in terms of gender, seniority, the type of theuniversity from which they graduated, the number of class attendance, and the level of theclass which they instruct. The data gathered form the survey form applied were analyzed withSPSS statistics programme on computer. In significance lests, 0,05 significance level wasfocused on.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni ilköğretim programında ara disiplinlerin içerikle örtüşme düzeyinin belirlenmesi
dc.title.alternativeTo determine the overlap level of intermediary disciplines in new social studies programme with the content
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmContent
dc.identifier.yokid9016976
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208374
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess