Tiyatroda sinema ile ilgili uygulamalar ve örnek reji çalışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji çağı adı altında yaşadığımız bu dönemin tüketim toplumu sanat dâhil her türlü üretim nesnesini çok hızlı tüketebilmektedir. Bu tüketim sırasında izleyicinin teknolojiyi kullanım süresince, tiyatro ve diğer sanat dallarına olan ilgisi teknolojiye olan ilgisinden çok daha az düzeydedir. Bu ilgisizlik aynı zamanda beraberinde insanların birbirleriyle olan iletişimsizliğine yol açmakta ve izleyicinin algı süresi kişiden kişiye göre değişim göstermektedir. Teknolojiyi tiyatro sanatında etkili kullanarak, izleyicinin tiyatro eserini seyrederken odaklanma ve oyuna dâhil olabilme sürecinin hızlanmasını sağlarken, ilgisi dağılmayan seyircinin, oyunun tamamına hakim olması amaçlanmaktadır. Genel olarak tiyatro sanatının geçmişine bir göz attığımız zaman Bauhaus'a gelene kadar tiyatro, izleyici için bir eğlence ve aynı zamanda bir eğitim aracıydı. İnsanların hayatlarının bir parçası haline gelmişti. İhtiyaçlar doğrultusunda mekânlarda değişim oldu. Amfi tiyatrolar zamanla yerini gezici epizot tiyatro alanlarına dönüştürmüştü. Oyun süreleri çok uzun zamana yayıldığı için oyunun tamamını izleyemeyen insanlar daha sonra oyunun devamını sonraki hafta Pazar alanlarında seyrediyordu. Günümüzde ise bu tiyatro mantığı önce radyo tiyatrolarına devamında ise televizyonun insan hayatına girmesi ile birlikte televizyon ekranlarına yansıdı. Bauhaus'a gelindiğinde tiyatro uygulamalarında modern yansımalar tiyatro sanatının içine dahil oldu. Bu tez kapsamında Brecht'in projeksiyon uygulamaları Joseph S. , tasarım uygulamaları ve çağdaş uygulamalar incelenecek ve örnek reji çalışmaları olarak Sinan Taşkan'ın uyarladığı `Çanakkale 1915 Bir Hilal Uğruna`, Sema Göktaş - Erbil Göktaş'ın `Büyülü Göl` ve Qurzio Malaparte'nin `Kadınlarda savaşı yitirdi`, eserleri üzerinden açıklanacaktır. This era's consumption society, which is also named as age of technology, can consume any kind of production objects quite fast including art. During that consumption, the audience's interest in theatre or other arts is quite less then their interest in technology throughout the use of technology.This indifference also causes lack of communication between people and the period of the viewer's perception changes from person to person.By using technology in the art of theatre efficiently, the aim is to make the audience focus on the play while watching the theatrical performances and master the whole play. When we take a look at the history of the theater in general, the theater has been an entertainment and an educational tool for the audience until Bauhaus came.Theatre was a part of the poeple's lives on those days. But then,amphitheatres evolved into theatre episodes. Just because the length of time of the play was so long,the people, who couldn't watch the whole play, used to watch the rest of the play in the market places the next week. Nowadays, this theatre logic reflected to radio theatres and then to the televisions after televisions entered in people's lives. In times of Bauhaus, modern reflections got involved in the art of theatre in theatre implementations. Within the context of this thesis, Brecht's projection practices Joseph S., design practices in contemporary practices, `Çanakkale 1915 Bir Hilal Uğruna` adapted by Sinan TAŞKAN and `Büyülü Göl` adapted by Sema GÖKTAŞ – Erbil GÖKTAŞ and Qurzio Malaparte's work of art `Kadınlar da Savaşı Yitirdi` as a sample stage management which will be explained.
Collections