İlköğretim okullarında görev yapan müdürlerin kişisel ve yönetsel profilleri (Gaziantep ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Gaziantep ilindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapanmüdürlerin kişisel ve yönetsel profillerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.İlköğretim müdürlerinin profillerinin ortaya konulması, ilgili sorunlarınçözümünde yapılması gereken öncelikli işlerden birisidir. Bu nedenle konuya ışıktutabileceğini düşündüğümüz bu çalışmada 128 ilköğretim okulunda görevlimüdürün, ilgili literatür taramasında elde edilen ?Kişisel özellikler, Yöneticilikbecerileri ve Yönetsel süreçler? açısından oluşturulan anket ile profilleri çıkarılmayaçalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Anket Gaziantep iliŞahinbey ve Şehitkamil merkez ilçelerindeki tüm resmi ilköğretim okullarındauygulanmıştır. Araştırmaya, bu okullarda görev yapan 128 okul müdürü ve 550öğretmen katılmıştır.Verilerin analizinde; yüzde çalışması ve t-test teknikleri kullanılmıştır.İlköğretim müdürlerinin yönetsel süreçle ilgili profillerinin çıkarılmasında öğretmenalgılarına da başvurulmuştur. Araştırmadaki bazı değişkenlerin sonuçları Türkiyegeneli ile karşılaştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Gaziantep' teki ilköğretimmüdürlerinin tamamına yakınının erkek, orta yaşın üstünde, kıdemli, genellise artı eğitim fakültesi mezunu, yüksek lisans veya doktora yapmamış,yarısının kendine ait evi, çoğunluğunun özel arabası olan, sigara ve alkoldenhoşlanmayan, cep telefonu, kredi kartı ve bilgisayar kullanan, medyayı takipeden, magazin programlarına uzak, kültürel yayınlara ilgi duyan, sendikafaaliyetlerine az katılan, teknolojiye duyarlı, eğitim ve yönetim alanlarındakiyeni paradigmalara çok aşina olmayan bir profil çizdikleri sonucunaulaşılmıştır. İlköğretim müdürlerinin yönetsel süreçlerle ilgili profillerindemüdür ve öğretmen algıları arasında istatistiksel bakımından anlamlı bir farkbulunmuştur. Ancak, yönetsel süreçler ile ilgili profilin yeterliği konusundaortaya çıkan bu fark; müdürlerin ?tamamen katıldıkları?, öğretmenlerin de?katıldıkları? şeklindedir.Anahtar kelimeler: İlköğretim Müdürleri, Profil In this study, the description of personal and administrative profiles of theschool principals working in primary schools was aimed. The detailed study ofprofiles is one of the priorities for the solution of the related problems. For thatreason, the questionnaire aiming the description of the school principals in terms ofpersonal characteristics, administrative skills and administrative processes wasprepared by the researcher depending on the related literature. In the study, generalscanning model was used. Questionnaire was administered to 128 primary schoolprincipals and 550 teachers working in Şahinbey and Şehitkamil districts.In the analysis of the data, frequency and t-test techniques were used. Someof the results obtained from this study were compared to other studies done inTurkey. According to the findings of the research, most of the primary schoolprincipals in Gaziantep are male, middle- aged, experinced, graduates of the facultyof education, they have no MA or Phd degrees, they possess their own houses, theydo not smoke and drink alcohol. They have mobile -phones and credit cards. Theyuse computers, follow media excluding magazine programs. They rarely participatein union activities. They are not so familiar with the new paradigms in the fields ofeducation and administration. In terms of the profile of administrative processes,a statistically significant difference is observed between the perceptions of schoolprincipals and teachers. School principals find themselves completely qualified interms of administrative skills and processes, whereas teachers find them qualified.Key words: Primary School Principals, Profile
Collections