Çevrimiçi şiddet ve dijital oyun pratikleri bağlamında counter strike global offensive örneğinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelere bağlı olarak toplumsal yaşamda birçok alışkanlık değişime uğramıştır. Bu alışkanlıklardan birisinin de oyunlar olduğunu ifade etmek yanlış olmayacaktır. Oyunlar dijitalleşmiş ve bireylerin oyun oynama pratikleri de bu bağlamda farklı bir yöne evrilmiştir. Oyunun dijitalleşmesiyle oyun sektörü önemli bir endüstri haline gelmiştir. Ayrıca bireyler bu dijital oyunlar ile birlikte önemli ihtiyaçlarını giderebilmektedir. Bununla birlikte,dijital medya aynı zamanda çeşitli riskleri de bünyesinde barındırmaktadır. Bu risklerin başında ise şiddet olgusu ve şiddetin dijitalleşmesi gelmektedir. Bu çalışmada ise şiddet temelli bir e-Spor oyun türü olan Counter Strike Global Offensive üzerinden CSGO oyuncularının dijital oyun oynama pratikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Counter Strike Global Offensive oyuncularının dijital oyun oynama pratiklerini belirlemek amacıyla derinlemesine görüşme yönteminden faydalanılmıştır. Bu amaçdoğrultusunda 24 Eylül 2019-14 Ekim 2019 tarihleri arasında İstanbul, İzmir ve Ankara'da ikamet eden toplamda 12 kişi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen araştırma sonucunda katılımcıların CS: GO'yu bir e-Spor türü olarak gördükleri; eğlence, deşarj olma, gündelik hayatın stresinden kaçış, kazanma güdüsü ve sosyalleşme amacıyla bu oyunu oynadıkları görülürken; bu oyun oynanırken şiddet gibi negatif eylemlere de başvurulduğu tespit edilmiştir. Şiddet olgusu dijitalleşme ile birlikte dijital oyunlar özelinde yapısal değişime uğramış ve yeni bir çevrimiçi şiddet biçimi karşımıza çıkmıştır. Bu noktada katılımcıların CS:GO oyununda psişik/kodlu ve araçsal şiddet türlerini uygulayarak çevrim içi şiddete başvurdukları elde edilen önemli bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır; Elde edilen bir diğer sonuç ise; katılımcıların dijital medya platformlarda oynadıkları oyunlarla ilgili içerik üretmedikleri yönündedir.Anahtar kelimeler; Ağ Toplumu, Oyun, Dijital Oyun, Çevrimiçi Şiddet, CounterStrike Global Offensive. Many habits have changed in social life due to the developments in information communication technologies. It would not be wrong to state that one of these habits is games. Games have been digitized and individuals' playing practices have evolved in a different direction. With the digitization of the game, the game industry has become an important industry. In addition, individuals can meet their life sustaining needs along with these digital games. However, digital media also includes various risks. One of these risks is the phenomenon of violence and the digitalization of violence. In this study, it is tried to determine the digital game practices of CSGO players through Counter-Strike Global Offensive which is a type of violence based eSport game. The in-depth interview method was used to determine the digital gaming practices of Counter-Strike Global Offensive players. For this purpose, semistructured interviews were conducted with a total of 12 people residing in Istanbul, Izmir and Ankara between 24 September 2019 and 14 October 2019. According to the results of the research, participants considered CS: GO as an e-Sport type; entertainment, being discharged, escape from the stress of everyday life, motivation to win and socialization are seen to play this game; Negative actions such as violence were also resorted to. The phenomenon of violence has undergone a structural change in digital games and a new form of online violence has emerged. At this point, it is an important result that participants apply online violence by applying psychic / coded and instrumental violence types in CS: GO game; Another resultobtained; participants do not produce content related to the games they play on digital media platforms.Key Words: Network Society, Game, Digital Game, Online Violence, Counter StrikeGlobal Offensive.
Collections