İlköğretim müfettişlerinin mesleki yardım ve rehberlik rollerinin öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi(bir model önerisi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, ilkögretim okullarında görev yapan ögretmen algılarına göre,ilkögretim müfettislerinin ?mesleki yardım ve rehberlik? rollerini gerçeklestirmedüzeylerini belirlemek ve ilkögretim ögretmenlerine yönelik ilkögretimmüfettislerince gerçeklestirilecek yeni bir mesleki yardım ve rehberlik modeliönermek amacıyla yapılmıstır.Bu arastırmada betimleme-survey yöntemi, tercih edilmistir. Amaçyönünden incelendiginde bu çalısma degerlendirme agırlıklı bir çalısmadır.Ögretmen görüslerine göre, ilkögretim müfettislerinin ilkögretimde görev yapanögretmenlere yönelik olarak yaptıkları ?rehberlik ve mesleki yardım? etkinliklerininetkililigi degerlendirilmeye çalısılmıstır. Bu arastırma ve ilgili arastırmalarınsonuçlarına göre, ilkögretimde görev yapan ögretmenlere yönelik yeni bir rehberlikve mesleki yardım önerisi gelistirilmistir.Bu arastırmanın evrenini 2005?2006 egitim-ögretim yılında, Diyarbakır ilmerkezinde büyüksehir belediyesi sınırları içinde bulunan Milli Egitim Bakanlıgı'nabaglı olarak ögretim yapmakta olan ilkögretim kurumlarında görevli 5142 sınıf vebrans ögretmeni olusturmaktadır.Verilerin toplanmasında, arastırmacı tarafından gelistirilen 55 maddelikanketten yaralanılmıstır. Arastırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi,SPSS (Statistical Package fort he Social Science) for Windows , programıkullanılarak yapılmıstır. Veriler t- Testi, varyans analizi (one way), aritmetikortalama ve yüzde (%) kullanılarak yorumlanmıstır. Verilerin analizi sonucunda,ilkögretim müfettislerinin ?mesleki yardım ve rehberlik? rollerini ?az? derecedegerçeklestirdikleri anlasılmaktadır. On farklı boyutta belirtilen ?mesleki yardım verehberlik?te, ilkögretim müfettislerinin ?egitim-ögretimle ilgili mevzuat? boyutunda?orta? düzeyde yeterli oldukları; diger dokuz boyutta ise ?az? derecede yeterlioldukları sonucuna ulasılmıstır. Bu arastırma ve benzer diger arastırma sonuçlarınınısıgında, ilkögretimde görev yapan ögretmenlere yönelik, ilkögretim müfettislerinceyürütülecek bir ?mesleki yardım ve rehberlik modeli? önerilmektedir. This study has been carried out in order to identify the realization level ofprimary school inspectors? role of professional support and guidance according to theperception of primary school teachers. The study also aims to propose a new modelof professional aid and guidance for primary school inspectors.Within the framework of the study, the survey technique was employed asdata collection tool. Because of the main aim of the study, it is mainly comprised ofevaluation. It tries to evaluate the efficiency of the activities that are carried out byprimary school inspectors in order to provide primary school teachers withprofessional aid and guidance. On the basis of the findings of this study and otherrelated studies, a new model of professional aid and guidance is suggested forprimary school inspectors.The research population of the study consisted of 5142 teachers who wereworking at state primary schools in Diyarbakır in 2005-2006 academic year. Aquestionnaire including 55 items was used to gather data. Collected data wereanalyzed through SPSS for Windows. Statistical analysis techniques such as t- testi,variance analysis, (one way), mean and percentage were used to evaluate the data.Analysis of data indicated that primary school inspectors did not played their role ofprofessional aid and guidance efficiently. The efficiency level of primary schoolinspectors in professional aid and guidance, which was identified under ten items,was found to be ?medium? for the item concerning ?teaching and learninglegislation? and ?low? for the other nine items. Implications of the results of thestudy made it possible to propose a model of professional aid and guidance whichcan be used by primary school inspectors. The proposed model is called ?ProcessbasedProfessional Aid and Guidance?.
Collections