Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorArslantaş, H. İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:30Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422569
dc.description.abstractBu arastırma, ilkögretim okullarında görev yapan ögretmen algılarına göre,ilkögretim müfettislerinin ?mesleki yardım ve rehberlik? rollerini gerçeklestirmedüzeylerini belirlemek ve ilkögretim ögretmenlerine yönelik ilkögretimmüfettislerince gerçeklestirilecek yeni bir mesleki yardım ve rehberlik modeliönermek amacıyla yapılmıstır.Bu arastırmada betimleme-survey yöntemi, tercih edilmistir. Amaçyönünden incelendiginde bu çalısma degerlendirme agırlıklı bir çalısmadır.Ögretmen görüslerine göre, ilkögretim müfettislerinin ilkögretimde görev yapanögretmenlere yönelik olarak yaptıkları ?rehberlik ve mesleki yardım? etkinliklerininetkililigi degerlendirilmeye çalısılmıstır. Bu arastırma ve ilgili arastırmalarınsonuçlarına göre, ilkögretimde görev yapan ögretmenlere yönelik yeni bir rehberlikve mesleki yardım önerisi gelistirilmistir.Bu arastırmanın evrenini 2005?2006 egitim-ögretim yılında, Diyarbakır ilmerkezinde büyüksehir belediyesi sınırları içinde bulunan Milli Egitim Bakanlıgı'nabaglı olarak ögretim yapmakta olan ilkögretim kurumlarında görevli 5142 sınıf vebrans ögretmeni olusturmaktadır.Verilerin toplanmasında, arastırmacı tarafından gelistirilen 55 maddelikanketten yaralanılmıstır. Arastırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi,SPSS (Statistical Package fort he Social Science) for Windows , programıkullanılarak yapılmıstır. Veriler t- Testi, varyans analizi (one way), aritmetikortalama ve yüzde (%) kullanılarak yorumlanmıstır. Verilerin analizi sonucunda,ilkögretim müfettislerinin ?mesleki yardım ve rehberlik? rollerini ?az? derecedegerçeklestirdikleri anlasılmaktadır. On farklı boyutta belirtilen ?mesleki yardım verehberlik?te, ilkögretim müfettislerinin ?egitim-ögretimle ilgili mevzuat? boyutunda?orta? düzeyde yeterli oldukları; diger dokuz boyutta ise ?az? derecede yeterlioldukları sonucuna ulasılmıstır. Bu arastırma ve benzer diger arastırma sonuçlarınınısıgında, ilkögretimde görev yapan ögretmenlere yönelik, ilkögretim müfettislerinceyürütülecek bir ?mesleki yardım ve rehberlik modeli? önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study has been carried out in order to identify the realization level ofprimary school inspectors? role of professional support and guidance according to theperception of primary school teachers. The study also aims to propose a new modelof professional aid and guidance for primary school inspectors.Within the framework of the study, the survey technique was employed asdata collection tool. Because of the main aim of the study, it is mainly comprised ofevaluation. It tries to evaluate the efficiency of the activities that are carried out byprimary school inspectors in order to provide primary school teachers withprofessional aid and guidance. On the basis of the findings of this study and otherrelated studies, a new model of professional aid and guidance is suggested forprimary school inspectors.The research population of the study consisted of 5142 teachers who wereworking at state primary schools in Diyarbakır in 2005-2006 academic year. Aquestionnaire including 55 items was used to gather data. Collected data wereanalyzed through SPSS for Windows. Statistical analysis techniques such as t- testi,variance analysis, (one way), mean and percentage were used to evaluate the data.Analysis of data indicated that primary school inspectors did not played their role ofprofessional aid and guidance efficiently. The efficiency level of primary schoolinspectors in professional aid and guidance, which was identified under ten items,was found to be ?medium? for the item concerning ?teaching and learninglegislation? and ?low? for the other nine items. Implications of the results of thestudy made it possible to propose a model of professional aid and guidance whichcan be used by primary school inspectors. The proposed model is called ?ProcessbasedProfessional Aid and Guidance?.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin mesleki yardım ve rehberlik rollerinin öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi(bir model önerisi)
dc.title.alternativeAn evaluation level of primary school inspector' role ofprofessionel aid and uidance according to the perception of primary schoolteacher (a model proposal)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210988
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess