Meslek lisesi mezunu çalışanların istihdama yönelik temel beceri düzeylerine ilişkin işveren algılarının incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, meslek lisesi mezunu çalısanların istihdama yönelik temelbeceri düzeylerini isveren algılarına dayalı olarak ortaya çıkarmak amacıylayapılmıstır. Veriler 2006 yılında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesinde faaliyetgösteren 480 firmadan rasgele seçilen 60 firmadan toplanmıstır.Verilerin analizinde;aritmetik ortalama, yüzdelik deger, frekans, Levene varyansların homojenligi testi,parametrik testlerden tek-yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bagımsız örneklem ttesti,non-parametrik testlerden Kruskall Wallis ve Mann Whitney-U testi ayrıcadöndürülmüs matris faktör analizi teknikleri kullanılmıstır. Arastırma için gelistirilenveri toplama aracı üzerinde yapılan faktör analizi sonucunda; ?çekirdek beceriler,kisisel nitelikler, bilgiyi ve bilgi teknolojilerini kullanma becerileri, düsünmebecerileri, kisilerarası ve yönetsel beceriler, yabancı dil becerileri? olmak üzere altıalt ölçek olusmustur. Arastırmada, isverenler meslek lisesi mezunu çalısanlarının?çekirdek beceri, kisisel nitelik, bilgiyi ve bilgi teknolojilerini kullanma beceri,düsünme beceri ve kisilerarası ve yönetsel beceri? düzeylerini ?yeterli? bulurken ,yabancı dil beceri düzeylerini ?oldukça yetersiz? bulmuslardır. Deneklerin bazı altölçeklere yönelik algılarında; yasları, egitim durumları, meslek kıdemlerine vemezun oldukları lise türüne baglı olarak istatistiksel bakımdan anlamlı farkgözlenmistir. The aim of the study was to analyze the level of employability skills ofemployees graduating from vocational high school based on employers?perceptions.Data were gathered from 60 companies which were randomly selected among 480companies which are active in Gaziantep Organized Indutrial Zone. Mean,percentage, frequncy, Levene's Test for Homogenity of Variances, two parametrictests Independent Sample T-Test and One-Way ANOVA, two non-parametric testsKruskall Wallis and Mann Whitney-U Test and rotated matrix factorial analysis wereused in the statistical analyses. Data collection tool, developed for the study wasdivided into six subscales as ?core skills, personal qualities, skills of usinginformation and information technologies, thinking skills, interpersonal andmanagement skills and foreign language skills?. The study revealed that employersperception of their workers? level of ?core skills, personal qualities, skills of usinginformation and information technologies, thinking skills, interpersonal andmanagement skills? is ?sufficient? but level of ?foreign language skills? is?considerably insufficient?. Statistically significant differences were observedbetween some of the sub-scales and subjects? age, educational background, tenureand type of high school.
Collections