Üretim ve pazarlama kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerine ve işletme performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin başarısına etki eden faktörlerden birisi de departmanlar arasındaki entegrasyondur. Özellikle üretim ve pazarlama fonksiyonları arasındaki entegrasyonun, performansa pozitif etki ettiği bilinmektedir. Bu çalışmada; üretim ve pazarlama kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerine ve işletme performansına etkisi, Gaziantep'teki işletmelerde anket tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki işletmelerden elde edilen sonuçlara göre; üretim kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerinden esneklik ve kaliteye, pazarlama kararlarındaki entegrasyonun ise üretim stratejilerinden maliyet ve teslimat hızına ayrıca pazarlama kararlarındaki entegrasyonun işletme performansına pozitif etki ettiği tespit edilmiştir. Integration among the departments of a firm is one of the main factors supporting the success of firms. Especially integration between the manufacturing and marketing functions have effected the firm performance positively. In this study, the affect of integration in manufacturing and marketing decisions on manufacturing strategies and firm performance has been analyzed with a questionnaire technique among the firms of Gaziantep. According to the results of the questionnaire; integration in manufacturing decisions effects the flexibility and quality. In addition to this, integration in marketing decisions effects the costs and on time delivery and firms performance positively.
Collections