Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorBalci, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:21Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422517
dc.description.abstractİşletmelerin başarısına etki eden faktörlerden birisi de departmanlar arasındaki entegrasyondur. Özellikle üretim ve pazarlama fonksiyonları arasındaki entegrasyonun, performansa pozitif etki ettiği bilinmektedir. Bu çalışmada; üretim ve pazarlama kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerine ve işletme performansına etkisi, Gaziantep'teki işletmelerde anket tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki işletmelerden elde edilen sonuçlara göre; üretim kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerinden esneklik ve kaliteye, pazarlama kararlarındaki entegrasyonun ise üretim stratejilerinden maliyet ve teslimat hızına ayrıca pazarlama kararlarındaki entegrasyonun işletme performansına pozitif etki ettiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIntegration among the departments of a firm is one of the main factors supporting the success of firms. Especially integration between the manufacturing and marketing functions have effected the firm performance positively. In this study, the affect of integration in manufacturing and marketing decisions on manufacturing strategies and firm performance has been analyzed with a questionnaire technique among the firms of Gaziantep. According to the results of the questionnaire; integration in manufacturing decisions effects the flexibility and quality. In addition to this, integration in marketing decisions effects the costs and on time delivery and firms performance positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim ve pazarlama kararlarındaki entegrasyonun üretim stratejilerine ve işletme performansına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of integration in manufacturing and marketing decisions on production strategies and firm performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid305016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226746
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess