Genel liselerle meslek liseleri programlarının Türk milli eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Türkiye'deki genel liselerle meslek liseleri programlarının Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından yazılı metinler bazında karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Veriler literatür taranarak toplanmıştır. Araştırma kapsamına alınan lise programları, Genel Lise programlarından; Klasik Lise, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Spor Lisesi programlarıdır. Meslek Lisesi programlarından ise Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretmen Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Ticaret Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi, Tapu Kadastro Meslek Lisesi ve Tarım Meslek Lisesi programlarıdır. Araştırma kapsamına alınan liselerin programları Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından analiz edilmiştir. Bu bağlamda araştırma kapsamına alınan liselerin programları incelenirken okulun genel amaçları, kuruluş amaçları, programda yer alan derslerin genel amaçları ve yönetmelikleri dikkate alınarak veriler çözümlenmiştir. Araştırmamızın sonunda Meslek Lisesi programlarının Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleriyle daha çok paralellik taşıdığı bulunmuştur. Genel lise programlarının ise Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkelerine göre yeniden yapılandırılması gerektiği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Program, Meslek Liseleri This research is conducted in order to compare high schools and vocational schools in Turkey in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education. Data are collected through literature review. The high school programmes that are taken as sample are; classified in two main groups; a) High Schools including Classical High School, Anatolian High School, High School of Science and Social Sciences and High School of Sports. b) Vocational Schools including High School of Fine Arts, High School of Teacher Training, Intermediary Religious Schools, High Scholl of Trade and Business, Health, Tourism and Hotel Management, Property and Agriculture Trade Schools. The programs of schools that are in the scope of research are analysed in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education. While analysing these programs their general aims, establishment aims, aims and regulations of lessons in programs are taken into consideration in the analysis of the data.In the light of the findings, programs of Trade Schools are found to serve better to the aims and basic principles of Turkish National Education. It is also found out that High School programmes are required to be revised in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education.Key Words: Programme, Vocational Schools
Collections