Show simple item record

dc.contributor.advisorCelkan, Hikmet Y.
dc.contributor.authorBozaslan, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:16:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:16:17Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422500
dc.description.abstractBu araştırma Türkiye'deki genel liselerle meslek liseleri programlarının Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından yazılı metinler bazında karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Veriler literatür taranarak toplanmıştır. Araştırma kapsamına alınan lise programları, Genel Lise programlarından; Klasik Lise, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Spor Lisesi programlarıdır. Meslek Lisesi programlarından ise Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretmen Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Ticaret Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi, Tapu Kadastro Meslek Lisesi ve Tarım Meslek Lisesi programlarıdır. Araştırma kapsamına alınan liselerin programları Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından analiz edilmiştir. Bu bağlamda araştırma kapsamına alınan liselerin programları incelenirken okulun genel amaçları, kuruluş amaçları, programda yer alan derslerin genel amaçları ve yönetmelikleri dikkate alınarak veriler çözümlenmiştir. Araştırmamızın sonunda Meslek Lisesi programlarının Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkeleriyle daha çok paralellik taşıdığı bulunmuştur. Genel lise programlarının ise Türk Milli Eğitiminin amaçları ve temel ilkelerine göre yeniden yapılandırılması gerektiği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Program, Meslek Liseleri
dc.description.abstractThis research is conducted in order to compare high schools and vocational schools in Turkey in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education. Data are collected through literature review. The high school programmes that are taken as sample are; classified in two main groups; a) High Schools including Classical High School, Anatolian High School, High School of Science and Social Sciences and High School of Sports. b) Vocational Schools including High School of Fine Arts, High School of Teacher Training, Intermediary Religious Schools, High Scholl of Trade and Business, Health, Tourism and Hotel Management, Property and Agriculture Trade Schools. The programs of schools that are in the scope of research are analysed in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education. While analysing these programs their general aims, establishment aims, aims and regulations of lessons in programs are taken into consideration in the analysis of the data.In the light of the findings, programs of Trade Schools are found to serve better to the aims and basic principles of Turkish National Education. It is also found out that High School programmes are required to be revised in terms of the aims and basic principles of Turkish National Education.Key Words: Programme, Vocational Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel liselerle meslek liseleri programlarının Türk milli eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of high school and vocational school programmes in terms of the aims and basic principles of Turkish national education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid317218
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219818
dc.description.pages324
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess