Özel okula devam eden ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeyleri ile SBS başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın iki amacı vardır. Araştırmanın birinci amacı, ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri ile SBS başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın ikinci amacı ise amacı öğrencilerin yaratıcı düşünme düzeylerinde demografik değişkenlere göre bir fark olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009?2010 eğitim- öğretim yılında, özel bir ilköğretim okuluna devam eden 60, sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Torrance Yaratıcı Düşünme Testi'nin şekilsel ve sözel A formları? kullanılmıştır. Öğrencilere yönelik bilgiler, okulun öğrenci kayıt sistemindeki, okul yönetimindeki ve okul rehberlik birimindeki kayıtlardan elde edilmiştir. Araştırma bulgularının analizi aşamasında, cinsiyet, kardeş sayısı, anne- baba eğitim durumu ve annenin çalışma durumu gibi demografik değişkenlerinin öğrencinin yaratıcılık düzeylerine etkisini analiz etmek amacıyla bağımsız örneklem grupları için uygulanan t-testi yapılmıştır. Yaratıcılık ile SBS başarısı arasındaki ile ilişkinin analizi için ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin yaratıcılık düzeylerinin akıcılık, esneklik ve özgünlük alt boyutlarının cinsiyete, kardeş sayısına, anne - baba eğitim durumuna, annenin çalışma durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği şeklindedir. Ancak, öğrencilerin yaratıcılıklarının esneklik boyutu ile SBS Türkçe, Matematik, Fen ve Sosyal başarısı arasında orta düzeyde olumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılıklarının özgünlük boyutu ile SBS Matematik ve Sosyal başarısı arasında düşük düzeyde olumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık ortalamaları karşılaştırıldığında akıcılık düzeyi ortalamasının en yüksek, esneklik düzeyi ortalamasının ise en düşük olduğu belirlenmiştir. Two main goals are sought in this research. The first goal of the research is to investigate the relationship between the creative thinking skills and SBS exam success of primary school students. The second goal is to investigate whether the creative thinking skills of the students vary in accordance with the students? gender, number of siblings, parents? education level and mothers? occupations. The research sample group is comprised of 60 8th grade students at private schools in Gaziantep in 2009-2010 Educational Year. Torrance Creative Thinking Test applied to students in order to collect data about the level of creative thinking skills of the students. The information about the students was obtained from ILSUS Student Registration System. Single sample t-Test was applied during data analysis stage of the research. A correlation was utilized to analyze the relationship between the creative thinking sub-dimensions of fluency, flexibility, and originality and SBS success. The findings of the research demonstrate that the students? levels of fluency, flexibility and the originality in creative thinking do not have a significant variance in reference to the students? gender, number of siblings and the parents? education level and occupations. However, it was observed that there is a significant positive relationship between the flexibility aspect of the students? creativity and SBS success on the subjects of Turkish, Math, Science and Social Sciences and also that there is a significant positive relationship between the originality aspect of the students? creativity and SBS exam success on the subjects of Math and Social Sciences. The means of creative thinking skill levels of the students were compared and it was observed that the mean of fluency is the highest and the mean of flexibility is the lowest.
Collections