İlköğretim öğretmenlerinin etkinlik kavramına ve uygulanışına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, etkinlik kavramının ilköğretim öğretmenleri (sınıf ve matematik öğretmenleri) tarafından nasıl algılandığının ve uygulamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma TÜBİTAK tarafından desteklenen bir proje (#108K330) kapsamında görev alan 123'ü sınıf ve 16'sı matematik olmak üzere toplam 139 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kavramına ve uygulanışına yönelik görüşlerin elde edilmesi amacıyla, öğretmenlere, projede görev alan matematik eğitimcileri tarafından hazırlanan, etkinlik konusu ile ilgili açık uçlu soruların yer aldığı anket uygulanmış ve öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda her bir soru için bazı kategoriler oluşturulmuştur. Analizler bu kategorilere dayalı olarak yapılmıştır. Araştırmanın analizinde içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Yapılan analizler, öğretmenlerin etkinlik kavramına yönelik çeşitli bakış açılarının olduğunu göstermektedir. Etkinlik algılarının bireysel düzeyde önemli farklılıklar göstermesinin yanında öğretmenlerin, etkinlik kavramına yönelik indirgemeci bir bakış açısıyla yaklaştığı görülmektedir. Ayrıca bazı katılımcılar etkinliği yapılan her türlü çalışma olarak nitelerken, katılımcıların hiçbiri etkinliklerin öğrencilere bir ?şeyi? keşfetmelerine izin verecek nitelikte bir ürünün oluşturması gerektiğinden bahsetmemiştir. Öğretmenlerin etkinlik algılarındaki bu çeşitlilik aynı zamanda etkinlik uygulamasına yönelik görüşlerinde de yer almaktadır. Öğretmenlerin etkinlik kavramına yükledikleri anlamın çeşitliliğinin, onların etkinlik uygulamasına yönelik görüşlerini şekillendirdiği düşünülmektedir. Yapılan analizler ve sonucunda ortaya konulan bulgular, ayrıca, öğretmenlerin etkinlik uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktalar hususunda oldukça zengin bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir. Yeni öğretim programlarında öğrenme alanlarının etkinliklerle zenginleştirilmesi önemli görülmektedir. Dolayısıyla etkinlik kavramının daha iyi anlaşılması, etkinlik ile yapılan öğretimin etkinliğini ve verimliliğini artırmada önemli katkılar sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Etkinlik Tasarımı, Etkinlik Algısı, Etkinlik Temelli Öğretim, İlköğretim Öğretmenleri In this thesis, it was aimed to specify how activity concept is perceived and opinions for practice by primary and mathematics teachers. This study was performed on total 139 teachers assigned in a TUBITAK assisted project (#108K330) which consists of 123 primary school and 16 mathematical teachers. In order to obtain opinions for activity concept and practice, a survey was answered by teachers and it was open-query. According to the answers given by teachers, some categories were generated for each question. Analysises were contrived by the virtue of these categories. Content analysis was used in the analysis of research. These analysises showed that teachers have various viewpoints for activity concept. Beside that activity perception has curicial diversities in personal level, it is understood that the teachers have reductionist viewpoint for activity concept. On the other side,while some participants qualified `? activity `? as an all kind of activity,none of them mentioned that activities let students can discover a `?new thing??. Furthermore, this variation in perception of teachers emerges in the viewpoints of activity practice. It is thought that the meaning variation of teachers about activity concept forms viewpoints for activity practice. Also, analysises and indications show that teachers have many viewpoints about important points in activity practice. In new curriculums, it is seen that learning areas should be enriched with activities. Thereby, well-comprehended activity concept will provide crucial contributions to tuition done with activities in order to boost up efficiency.Key Words: Task Design, Activity Concept, Activity-Based Teaching, Elementary Education Teachers
Collections