Sınıf öğretmenlerinin Milli Mücadele Dönemi konusuna ilişkin pedagojik alan bilgileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersindeki `Milli Mücadele Dönemi' konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma metodolojisi desenlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu görev süresi 2 ile 3 yıl arasında değişen 4 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için öğretmenlerin dersleri gözlenmiş ve öğretmenlerle bireysel görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin konu alan bilgilerinin ve pedagojik alan bilgisinin alt boyutlarını oluşturan müfredat bilgisi, öğretim bilgisi, öğrenciyi anlama bilgisi, ölçme ve değerlendirme bilgisinde eksiklikleri olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini ilgili bilgilerini de sınıf içi uygulamalarda yeterince kullanamadıkları görülmüştür. The purpose of this research is to find out primary school teachers? pedagogical content knowledge about Turkish National War of Independence, which is included in primary school social studies. This research is a qualitative sort of case study. The sample involved four primary school teachers who have worked for 2 or 3 years in public schools. The data involved clasrroom observations and individual interviews. The results indicated that teachers had inadequate pedagogical and content knowledge. Also, such components of pedagogical content knowledge as the knowledge of curriculum, teaching strategy, students? way of learning, assesment and evaluation were insufficient. Furthermore, the teachers were seen as not being able to apply their pedagogical content knowledge to their clasrroom practice.
Collections