Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Yılmaz
dc.contributor.advisorBal, Mehmet Suat
dc.contributor.authorKilinç, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:42Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421610
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersindeki `Milli Mücadele Dönemi' konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma metodolojisi desenlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu görev süresi 2 ile 3 yıl arasında değişen 4 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için öğretmenlerin dersleri gözlenmiş ve öğretmenlerle bireysel görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin konu alan bilgilerinin ve pedagojik alan bilgisinin alt boyutlarını oluşturan müfredat bilgisi, öğretim bilgisi, öğrenciyi anlama bilgisi, ölçme ve değerlendirme bilgisinde eksiklikleri olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini ilgili bilgilerini de sınıf içi uygulamalarda yeterince kullanamadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to find out primary school teachers? pedagogical content knowledge about Turkish National War of Independence, which is included in primary school social studies. This research is a qualitative sort of case study. The sample involved four primary school teachers who have worked for 2 or 3 years in public schools. The data involved clasrroom observations and individual interviews. The results indicated that teachers had inadequate pedagogical and content knowledge. Also, such components of pedagogical content knowledge as the knowledge of curriculum, teaching strategy, students? way of learning, assesment and evaluation were insufficient. Furthermore, the teachers were seen as not being able to apply their pedagogical content knowledge to their clasrroom practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin Milli Mücadele Dönemi konusuna ilişkin pedagojik alan bilgileri
dc.title.alternativePrimary school teachers' pedagogical content knowledge with regard to Turkish National War of indepence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmNational Struggle Period
dc.identifier.yokid431393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320059
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess