Sosyal paylaşım sitelerinin satın alma karar sürecine etkisi: Gaziantep Üniversitesi`nde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geride bıraktığımız on yıllık süreç içerisinde hızlı bir değişim ve gelişim gösteren internet teknolojileri; genel anlamda işletmelerin, özel anlamda da tüketicilerin karar alma ve bu kararları yönetme süreçlerinde oldukça önemli deği?ikliklere neden olmuştur. Bu değişim ve gelişmeler işletmelerin geçmişte var olan ve işletmenin varlığını sürdürebilmesi açısından önem taşıyan tüm stratejilerini etkilemiştir. Tüketiciler açısından ele alındığında ise bu durumun gelişen rekabet ortamında gücün el değiştirmesi olarak tanımlanması mümkündür. Özellikle tüketicilerin ürün satın alma süreçlerini oluşturan; ihtiyaçları belirleme, alternatifleri belirleme, alternatifleri değerlendirme, satın alma kararı ve satın alma sonrası değerlendirme aşamalarının bu hızlı ve teknik ilerlemeden dolayı değişim gösterdiği ifade edilebilir. internet teknolojilerinin birleştiği, etkin ve etkili olarak kullanıldığı bir alan olarak tanımlanabilecek sosyal paylaşım siteleri; tüketicilerin ürün veya hizmetleri satın alma karar süreçlerinde başvuru kaynağı olarak yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal paylaşım siteleri sahip oldukları farklı teknolojik ve yenilikçi özellikleriyle, tüketicileri ürün veya hizmetler konusunda daha önce ula?amadıkları yoğunlukta bilgilendirmektedir. Bu bağlamda çalı?mada, tüketicilerinsatın alma karar süreçleri üzerinde sosyal paylaşım sitelerinin etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla Gaziantep Üniversite'sinde eğitim veren öğretim üyeleri ve öğretim elemanlarından elde edilen veriler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 istatistik paket programı aracılığıyla Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal paylaşım sitelerinin satın alma karar süreci üzerindeki etkilerinin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Paylaşım Siteleri, Tüketici Satın Alma Karar In the last 10 years, rapid change and development occurred in internet technologies caused significant changes in decision making and managing decision processes for consumers and companies in general sense. These change and development affected companies former practices and all the strategies companies use to sustain its presence. For consumers, these resulted as the power changing hands in developing competitive environment. Especially the stages of consumer?s purchase decision process; such as addressing needs, determining alternatives, evaluating alternatives, purchase decision and post-purchase evaluation are facing change in this fast and technical progress. As a platform all internet technologies combined and performed efficiently and effectively, social networking websites are consulted by consumers in their purchase decision process. With different technologies and innovative features, social networking websites spread vast information on product and services to consumers more intensively. In this context, to identify the impact of social networking websites on consumers purchase decision process, in this study, data obtained from Gaziantep University's faculty members is used. Obtained data is processed through SPSS 18.0 and evaluated with MannWhitney U and Kruskal Wallis analyses. After the analyses, it is concluded that social networking websites influence over consumer?s purchase decision process shows variety across different consumer demographics.Keywords: Social Networking Websites, Consumer Buying Decision Process, Purchase Behaviors
Collections