Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorYilmaz, Emrah Sitki
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:00Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421399
dc.description.abstractGeride bıraktığımız on yıllık süreç içerisinde hızlı bir değişim ve gelişim gösteren internet teknolojileri; genel anlamda işletmelerin, özel anlamda da tüketicilerin karar alma ve bu kararları yönetme süreçlerinde oldukça önemli deği?ikliklere neden olmuştur. Bu değişim ve gelişmeler işletmelerin geçmişte var olan ve işletmenin varlığını sürdürebilmesi açısından önem taşıyan tüm stratejilerini etkilemiştir. Tüketiciler açısından ele alındığında ise bu durumun gelişen rekabet ortamında gücün el değiştirmesi olarak tanımlanması mümkündür. Özellikle tüketicilerin ürün satın alma süreçlerini oluşturan; ihtiyaçları belirleme, alternatifleri belirleme, alternatifleri değerlendirme, satın alma kararı ve satın alma sonrası değerlendirme aşamalarının bu hızlı ve teknik ilerlemeden dolayı değişim gösterdiği ifade edilebilir. internet teknolojilerinin birleştiği, etkin ve etkili olarak kullanıldığı bir alan olarak tanımlanabilecek sosyal paylaşım siteleri; tüketicilerin ürün veya hizmetleri satın alma karar süreçlerinde başvuru kaynağı olarak yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal paylaşım siteleri sahip oldukları farklı teknolojik ve yenilikçi özellikleriyle, tüketicileri ürün veya hizmetler konusunda daha önce ula?amadıkları yoğunlukta bilgilendirmektedir. Bu bağlamda çalı?mada, tüketicilerinsatın alma karar süreçleri üzerinde sosyal paylaşım sitelerinin etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla Gaziantep Üniversite'sinde eğitim veren öğretim üyeleri ve öğretim elemanlarından elde edilen veriler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 istatistik paket programı aracılığıyla Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal paylaşım sitelerinin satın alma karar süreci üzerindeki etkilerinin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Paylaşım Siteleri, Tüketici Satın Alma Karar
dc.description.abstractIn the last 10 years, rapid change and development occurred in internet technologies caused significant changes in decision making and managing decision processes for consumers and companies in general sense. These change and development affected companies former practices and all the strategies companies use to sustain its presence. For consumers, these resulted as the power changing hands in developing competitive environment. Especially the stages of consumer?s purchase decision process; such as addressing needs, determining alternatives, evaluating alternatives, purchase decision and post-purchase evaluation are facing change in this fast and technical progress. As a platform all internet technologies combined and performed efficiently and effectively, social networking websites are consulted by consumers in their purchase decision process. With different technologies and innovative features, social networking websites spread vast information on product and services to consumers more intensively. In this context, to identify the impact of social networking websites on consumers purchase decision process, in this study, data obtained from Gaziantep University's faculty members is used. Obtained data is processed through SPSS 18.0 and evaluated with MannWhitney U and Kruskal Wallis analyses. After the analyses, it is concluded that social networking websites influence over consumer?s purchase decision process shows variety across different consumer demographics.Keywords: Social Networking Websites, Consumer Buying Decision Process, Purchase Behaviorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal paylaşım sitelerinin satın alma karar sürecine etkisi: Gaziantep Üniversitesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeThe impact of social networking websites on purchase decision process: An application in Gaziantep University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid462604
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326113
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess