Takım performansının örgütsel öğrenme süreci ile teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkide aracılık etkisini ölçmeye yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknik inovasyon başarısı konusunda örgütsel öğrenme süreci, önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan araştırmalarda birkaç alanda örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki faktör test edilmiştir; fakat diğer değişkenlerin bu iki faktörü etkilemesinin araştırması göreceli olarak daha az bulunmuş ve bunun sonucunda takım performansı üzerindeki çalışmalar da az olarak ortaya çıkmıştır. Son yıllarda örgüt gelişimi için takım performansı oldukça önem göstermiştir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, teknoloji sektöründe örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkinin bir aracısı olarak takım performansını incelemektedir. Bu amaçla bilgi elde etme, bilgi dağıtma, bilgi yorumlama, örgütsel hafıza, takım performansı ve teknik inovasyon üzerinde oluşan altı faktör ve dört hipotez ile bu araştırmanın örneklemini Tayvan'da önde gelen ve 2014 yılın Amerika CES İnovasyon ve Mühendislik Ödülü töreninde inovasyon dalında 16 ödül alan bir teknoloji şirketinde anket uygulanarak oluşturulmuştur. Toplam 200 adet anket formu bir buçuk ay içinde çalışanlar tarafından uygulanmıştır. Araştırma sonuçlara göre, örgütsel öğrenme sürecinin alt boyutlarından bilgi elde etme, bilgi yorumlama ve örgütsel hafıza ile takım performansı ve teknik inovasyon arasındaki ilişkilerini pozitif yönde etkilediği görülürken; takım performansının, örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkiye genel olarak anlamlı bir aracılık etkisinin olduğu görülmektedir. Organizational learning process plays an essential role in the field of the success of technical innovation. Previous research studies have examined factors between organizational learning process and the success of technical innovation in various fields, but relatively few studies have focused on other varieties affecting these two factors; not to mention to team performance which is seldom found in former researches. Team performance has shown its importance in organizational improvement recently. This study examines team performance as a mediator between the relationship of organizational learning process and the success of technical innovation with six factors through testing four hypotheses that are knowledge acquisition, knowledge distribution, knowledge interpretation, organizational memory, team performance and technical innovation in a Taiwanese high-tech company which has won 16 awards in CES Innovation and Engineering Awards in USA for 2014. A total of 200 questionnaires were tested by employees in one and a half months. The result showed that there are positive effects on knowledge acquisition, knowledge distribution, knowledge interpretation, organizational memory in organizational learning process, team performance and technical innovation, that means generally there is a meaningful relationship that team performance as a mediator between organizational learning process and the sucess of technical innovation.
Collections