Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar Uğurlu, Özlem
dc.contributor.authorChen, Weitzu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:12:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:12:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421160
dc.description.abstractTeknik inovasyon başarısı konusunda örgütsel öğrenme süreci, önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan araştırmalarda birkaç alanda örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki faktör test edilmiştir; fakat diğer değişkenlerin bu iki faktörü etkilemesinin araştırması göreceli olarak daha az bulunmuş ve bunun sonucunda takım performansı üzerindeki çalışmalar da az olarak ortaya çıkmıştır. Son yıllarda örgüt gelişimi için takım performansı oldukça önem göstermiştir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, teknoloji sektöründe örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkinin bir aracısı olarak takım performansını incelemektedir. Bu amaçla bilgi elde etme, bilgi dağıtma, bilgi yorumlama, örgütsel hafıza, takım performansı ve teknik inovasyon üzerinde oluşan altı faktör ve dört hipotez ile bu araştırmanın örneklemini Tayvan'da önde gelen ve 2014 yılın Amerika CES İnovasyon ve Mühendislik Ödülü töreninde inovasyon dalında 16 ödül alan bir teknoloji şirketinde anket uygulanarak oluşturulmuştur. Toplam 200 adet anket formu bir buçuk ay içinde çalışanlar tarafından uygulanmıştır. Araştırma sonuçlara göre, örgütsel öğrenme sürecinin alt boyutlarından bilgi elde etme, bilgi yorumlama ve örgütsel hafıza ile takım performansı ve teknik inovasyon arasındaki ilişkilerini pozitif yönde etkilediği görülürken; takım performansının, örgütsel öğrenme süreci ve teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkiye genel olarak anlamlı bir aracılık etkisinin olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractOrganizational learning process plays an essential role in the field of the success of technical innovation. Previous research studies have examined factors between organizational learning process and the success of technical innovation in various fields, but relatively few studies have focused on other varieties affecting these two factors; not to mention to team performance which is seldom found in former researches. Team performance has shown its importance in organizational improvement recently. This study examines team performance as a mediator between the relationship of organizational learning process and the success of technical innovation with six factors through testing four hypotheses that are knowledge acquisition, knowledge distribution, knowledge interpretation, organizational memory, team performance and technical innovation in a Taiwanese high-tech company which has won 16 awards in CES Innovation and Engineering Awards in USA for 2014. A total of 200 questionnaires were tested by employees in one and a half months. The result showed that there are positive effects on knowledge acquisition, knowledge distribution, knowledge interpretation, organizational memory in organizational learning process, team performance and technical innovation, that means generally there is a meaningful relationship that team performance as a mediator between organizational learning process and the sucess of technical innovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTakım performansının örgütsel öğrenme süreci ile teknik inovasyon başarısı arasındaki ilişkide aracılık etkisini ölçmeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research about the mediating role of team performance on the relationship between organizational learning process and the success of technical innovation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeam performance
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmMeditation
dc.identifier.yokid10024449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361640
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess