Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin turizm sektörüne yönelik görüşleri ile kariyer değerleri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektöründe meydana gelen hızlı değişim ve gelişim nitelikli iş gücü ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Sektörün ihtiyaç duyduğu bu nitelikli iş gücünün sağlanması turizm sektörünün çalışma şartlarına uygun yeteneklere sahip kişilerin turizm eğitimi alması ile karşılanacaktır. Bu noktada Türkiye'de turizm eğitiminin ilk basamağı olan Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde eğitim gören öğrencilerin turizm sektöründe kariyer tercihinde bulunmadan önce kariyer değerlerinin ve istihdam edilecekleri sektörün özelliklerinin farkında olmalarının önemi büyüktür. Bu araştırmanın temel amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin turizm sektörüne yönelik görüşleri ile kariyer değerleri arasındaki ilişkiyi karşılaştırmaktır. Bu amaçla 5'li Likert tipinde oluşturulan anket formu 2014 yılının Kasım ayında Gaziantep'te üç farklı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde turizm eğitimi alan 406 öğrenci üzerinde uygulanmış ve öğrencilerin turizm sektörüne yönelik görüşleri ve öne çıkan kariyer değerleri belirlenmiştir. Yine yapılan bu araştırmada, öğrencilerin kariyer değerleri ve turizm sektörüne yönelik görüşleri ile cinsiyet, yaş, eğitim görülen okul türü, eğitim görülen alan, turizm sektöründe kariyer tercihi bağımsız değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı Mann-Whitney U ile Kruskal Wallis H Testleri ile aranmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin turizm sektöründe iş bulma ve çalışma koşullarına yönelik görüşleri olumsuzdur. Bununla beraber araştırmaya katılan öğrenciler açısından baskın olan kariyer değerinin ise `İstikrar` olduğu görülmüştür. Yine bu araştırmada bağımsız değişkenler ile öğrencilerin kariyer değerleri ve turizm sektörüne yönelik görüşleri arasında da anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bununla beraber öğrencilerin kariyer değerleri ve turizm sektörüne yönelik görüşleri arasında ise anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. The rapid change and development taking place in the tourism industry lead to a demand for qualified labor force. This qualified labor force can be supplied by ensuring that those who possess relevant skills compatible with the work conditions of the tourism industry receive tourism education. It is very important, in this context, for those students who attend Occupational and Technical Anatolian High Schools, which are the first step of the tourism education in Turkey, to be aware of their career values and the characteristics of the industry in which they will be employed before they make a career preference in the tourism industry.The basic purpose of this study was to analyze the relationship between the opinions regarding tourism industry of students who receive tourism education in Occupational and Technical Anatolian High Schools and their career values. A 5-point Likert scale type questionnaire form created for this purpose was administered to 406 students receiving tourism education in three different Occupational and Technical Anatolian High Schools in Gaziantep in November 2014 and their opinions regarding the tourism industry and their primary career values were identified. Additionally, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests were used to determine if any significant relationship existed between the opinions regarding the tourism industry and the career values of the students, on the one side, and the independent variables of sex, age, type of school, the field of education, and career preference in the tourism industry, on the other side.The results of the study showed that the opinions of the students regarding employment in the tourism industry and work conditions were negative. `Stability` was the dominant career value on the part of the students who participated in the study. Significant relationships were found between the independent variables and the career values of the students and their opinions regarding the tourism industry. There was also a significant relationship between the career values of the students and their opinions regarding the tourism industry.
Collections